Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solaris a încheiat 2020 pe plus, cu focus pe soluþii ecologice

Solaris a încheiat 2020 cu 1.560 de autobuze vândute, în creștere cu 5% față de anul precedent, în condițiile în care piața per ansamblu a scăzut în anul pandemiei cu aproximativ 15%. Acest lucru se datorează faptului că sectorul de transport urban și-a continuat evoluția pozitivă, grație investițiilor planificate în vehicule ecologice și nu numai, care vor continua și în perioada următoare. Constructorul polonez oferă atât autobuze electrice și hibride diesel-electrice, cât și cu propulsie pe gaz sau chiar pe hidrogen, iar în prezent lucrează la un prototip de depozite de energie pentru bateriile care își încheie primul ciclu de viață, pentru o reciclare cât mai bună a acestora.

Solaris a vândut în 2020 nu mai puțin de 1.560 de autobuze, în peste 20 de țări din Europa.

Constructorul polonez a anunțat cu prilejul unei conferințe de presă desfășurate online la începutul lui martie faptul că s-a situat pe poziția secundă în topul producătorilor europeni cu cele mai multe autobuze electrice vândute pe continent (406), fiind depășit doar de BYD (412). Principalele piețe în 2020 au fost Polonia (peste 350 de unități, dintre care jumătate electrice, cotă de piață de 53%), Germania (peste 320 de unități, din care 37% electrice) și Italia (peste 240, din care 67% electrice). De altfel, flota totală de autobuze electrice aflate în operare la nivel european a depășit 2.000 de vehicule, iar tendința de creștere va continua în 2021. Dintre acestea, 1.000 sunt Solaris. De menționat faptul că nu mai puțin de 44% din totalul producției Solaris este reprezentată de vehicule cu sisteme alternative de propulsie (electrice, hibride, pe gaz natural comprimat sau pe hidrogen).

Contracte importante au fost deja semnate pentru 2021, dintre care amintim contractul pentru livrarea a 20 de troleibuze către Primăria Ploiești. În același timp, nu mai puțin de 111 autobuze cu propulsie pe hidrogen au fost deja comandate sau sunt în teste în diferite orașe europene. Solaris este membru al consorțiului StasHH, alături de alte 24 de organizații implicate în dezvoltarea acestei tehnologii, pentru stabilirea primelor standarde pentru modulele de celule de hidrogen pentru vehicule grele.

Pe lângă comenzile de vehicule cu sisteme alternative de propulsie, Solaris livrează în continuare și flote de autobuze diesel, urbane și interurbane, în prezent fiind în curs de derulare contracte importante pentru câteva sute de unități, cu livrare în Estonia, Israel sau Italia.

Creștere de 13,6% a cifrei de afaceri și proiecte noi

Nu doar vânzările Solaris au crescut în 2020, dar și rezultatele financiare arată foarte bine: cifra de afaceri a constructorului polonez a crescut cu 13,6% în 2020, ajungând la 725 de milioane de euro, iar valoarea EBITDA s-a îmbunătățit cu 55,8%, situându-se anul trecut la 67 de milioane de euro (este vorba despre câștigurile realizate înainte de plata taxelor și dobânzilor).

Solaris a prezentat în toamna anului trecut modelul cu intrare coborâtă Urbino 15 LE electric, având 15 m lungime și 3 axe, prototipul fiind în prezent în teste în țările nordice. Pentru iunie 2021 a fost anunțată lansarea și celui mai mic model, Urbino 9 LE, care va fi produs exclusiv în variantă electrică și va înlocui actuala versiune de 8,9 m. Vehiculul va putea fi operat atât în clasa I, cât și în a II-a.

Solaris merge mai departe și cu producția proprie de baterii. În funcție de aplicațiile de transport, operatorii pot alege între două soluții de baterii, High Power și High Energy. Bateriile High Power au capacitate mică (120-180 kWh) și sunt recomandate pentru sistemele de transport cu pantografe instalate în stații, pentru încărcare rapidă, în timp ce High Energy au densitate mare și sunt preferate pentru autobuzele care se încarcă la autobază, pe timpul nopții. Întrucât au o capacitate mare, chiar de peste 550 kWh, pe perioada zilei poate fi planificată o singură încărcare.

Bateriile sunt garantate pentru o funcționare optimă între 7 și 10 ani, în funcție de numărul de încărcări și de specificul aplicației. Având în vedere că o parte dintre autobuzele electrice aflate în operare se apropie de finalul primului ciclu de viață al bateriilor, constructorul polonez lucrează la o soluție pentru reciclarea acestora și a dezvoltat un prototip de depozit de energie având capacitate nominală de energie de 160 kWh, folosind bateriile înlocuite de la autobuze. Finalizarea primului proiect este planificată pentru 2022.

Special pe perioada pandemiei au fost dezvoltate soluții care să limiteze contactul direct dintre persoane. Este vorba despre sistemul de deschidere a ușilor pe senzori, care înlocuiește tradiționalele butoane amplasate pe uși, cabină complet închisă pentru șofer, sistem de numărare a pasagerilor cu funcție de alertă dacă se atinge capacitatea maximă setată de către operator, sistem de comunicare Intercom între șofer și pasageri, precum și recipienți pentru dezinfectanți.

Solaris a investit și în realitate augumentată, dezvoltând un sistem prin care se poate discuta cu clienții de la distanță, se pot face inspecții tehnice la vehicule și se poate oferi consultanță. În strânsă legătură cu acesta, programul de diagnoză eSConnect monitoriează flotele în timp real, identificând rapid eventualele probleme și oferind raportări periodice.

Solaris face parte din septembrie 2018 din grupul spaniol CAF.

Articole similare