Texaco Delo 600 ADF cu OMNIMAX™, o tehnologie brevetată Chevron, este primul ulei de motor pentru vehicule grele cu capacitatea de a reduce drastic depunerile de funingine din filtrele DPF, ajutând la furnizarea unei protecțiii remarcabile atât pentru motor, cât și pentru sistemul de emisii.
Potrivit transportului pe şosea, dar și off-road, Texaco Delo 600 ADF are în compoziţie doar 0,4 % cenușă sulfatată, mult mai puțin decât limita API și ACEA (1 %).
DPF colectează până la 98% din emisiile de particule sub formă de funingine și cenușă, majoritatea acestora fiind arse în timpul ciclurilor tipice de regenerare a DPF. Cenușa este un material incombustibil derivat din aditivi lubrifianți metalici, ceea ce înseamnă că, în timp, DPF se înfundă și proprietarii de echipamente și parcuri auto sunt obligați să scoată unitățile din funcțiune pentru a restabili funcția DPF, suportând costuri de întreținere și scăderea productivității.
Într-un sondaj realizat anul trecut în Regatul Unit la iniţiativa Texaco Lubricants, 67% dintre respondenți au raportat probleme legate de sistemele de control al emisiilor, iar multe dintre acestea făceau referire în mod specific la DPF. De fapt, aproape jumătate din respondenți au indicat că au trebuit să forțeze o regenerare manuală a DPF pentru a restabili funcționarea acestuia, o activitate de întreținere neplanificată ce ține camionul în afara drumului și care necesită ardere de combustibil. Blocajele DPF care au necesitat curățare sau înlocuire au fost cele mai frecvent raportate probleme. „Întrucât sistemele DPF sunt utilizate acum nu doar la autovehicule, ci și în construcții, minerit, cariere, producția de energie electrică, agricultură și silvicultură, putem presupune că probleme similare celor întâlnite în sectorul camioanelor și transporturilor vor începe să fie raportate peste tot“, arată reprezentanţii Chevron.