Oficiul Federal pentru transportul de marfă Bundesamt für Güterverkehr (BAG) din Germania a elaborat o broşură prin care explică modul de aplicare al Pachetului Mobilitate, adoptat de Parlamentul European la 8 iulie 2020.
În esenţă, este vorba despre interpretarea timpilor de conducere şi de odihnă ai şoferilor, cu referire la următoarele aspecte:
- timpii săptămânali regulaţi de odihnă, precum şi cei luaţi în compensare pentru timpul săptămânal de odihnă redus anterior nu trebuie petrecuţi într-un vehicul;
- angajatorul suportă toate costurile pentru cazarea în afara vehiculului;
- şoferul poate avea două perioade de odihnă săptămânală redusă succesive dacă au luat în 4 săptămâni succesive minimum 4 perioade de odihnă săptămânală, din care minimum două perioade de odihnă săptămânală normală;
- fiecare şofer trebuie să aibă posibilitatea să se întoarcă, într-un interval de 4 săptămâni, la reşedinţa sa sau la o reşedinţă a angajatorului;
- condiţiile de depăşire a timpului zilnic sau săptămânal de condus;
- întreruperea timpului de odihnă în cazul transpotului combinat, pentru perioadele în care camionul peste pe tren sau pe feribot.
Broşura BAG poate fi consultată