Nivelul comerțului cross-border în rețeaua Coletăria.ro, parte a grupului Packeta, cu cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est, a crescut accelerat atât din România în străinătate, dar mai ales în sens invers, din străinătate către România. Vârful a fost înregistrat în primele luni din 2021, când volumul de colete din Uniunea Europeană către România s-a dublat, raportat la perioada similară a anului trecut.
Pandemia de COVID-19 a acționat ca un accelerator pentru magazinele online și companiile de curierat, care au investit în extinderea capacității logistice, depozitare, tehnologie și flote. A fost momentul decisiv și pentru multe dintre business-urile exclusiv offline să facă pasul în online și să-și diversifice canalele de vânzări, iar omnichannel a devenit unul dintre conceptele cele mai prezente în strategia jucătorilor din ecommerce în ultimul an. Urmând o strategie de diversificare și extindere, comercianții online au profitat de dezvoltarea segmentului de marketplace din Europa și au accesat acest tip de platforme, atât pe plan local, cât și internațional.
Citește și: Livrările finale devin tot mai „verzi“
Schimbările de strategie din comerț și focusul sellerilor pe extinderea în online, inclusiv peste granițe, au dus la creșteri exponențiale ale vânzărilor cross-border, care, în România, au ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum.
„Comerțul online cross-border bidirecțional își va menține trendul ascendent accelerat pe tot parcursul anului, datorită interesului magazinelor online europene de a se extinde dincolo de granițe. Peste 85% dintre magazinele online care aleg serviciile Coletăria.ro livrează sau au în plan să livreze cross-border. În prezent, aproximativ 80% din livrările cross-border reprezintă colete care intră în Romania și 20%, expediții dinspre România către U.E.”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro.
Pentru anul 2021, estimările Coletăria.ro vizează o creștere de până la 30% din totalul coletelor procesate pe segmentul cross-border. Estimarea vine în contextul investițiilor făcute de Coletăria.ro în noi linii de transport din România și în echipamente logistice pentru eficientizarea procesării volumelor mari de comenzi, a creșterii de 4 ori a numărului de angajați în ultimul an și integrarea cu platforme de eCommerce Open Source și SaaS-uri.
Pentru a sprijini magazinele online să livreze mai eficient în piețele în care activează, Coletăria.ro a dezvoltat un parteneriat strategic cu Innoship, agregator de servicii de curierat. Platforma optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, eficientizând „costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% și crescând performanța de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor, în funcție de criteriile selectate de retailer în platformă“.
Potrivit Coletăria.ro, din punct de vedere logistic, magazinele partenere pot accesa peste 75 de transportatori, din cele 35 de țări în care livrează compania. Totodată, întregul flux logistic implică customer service dedicat, adrese de retur în toate cele 35 de tari, serviciu de consultanță pe segmentul cross-border etc. Cele mai accesibile piețe pentru comercianții online din România sunt țările vecine, Ungaria, Bulgaria și Grecia, dar și Europa Centrală și de Est, unde costurile asociate expedițiilor de colete sunt fezabile atât pentru sellerii români, cât și pentru clienții din țările respective.
Ce cumpără românii din magazinele online din străinătate
În topul produselor achiziționate din România și livrate în străinătate se regăsesc cărți, produse din segmentul Health & Beauty, Fashion, produse pentru copii, jucării, articole sportive, Gaming și accesorii IT. În același timp, categoriile cele mai comercializate din străinătate în România sunt: IT&C și Fashion, în mod special, precum și accesorii, gadgeturi, produse Health & Beauty, produse destinate copiilor, articole sportive, Home & Deco și auto – moto.