Noul Renault Arkana intră pe piața românească de astăzi, 11 mai, odată cu deschiderea comenzilor pentru toată rețeaua de dealeri. Noul model vine echipat cu un motor E-Tech Hybrid de 145CP sau pe benzină – TCE 140EDC, cu sistem Micro-Hybrid de 12V.
Potrivit constructorului francez, noul Arkana aduce o nouă completare gamei Renault: un SUV sportiv. Modelul are o gardă la sol pronunțată (200 mm) și o linie mediană amplă. Grila frontală, cu logo Renault mai mare, poziționat în centru, este flancată de elemente de finisaj cromate și lucioase care conferă noului Arkana o notă de eleganță și rafinament. Sub grilă, bara frontală foarte expresivă îmbunătățește designul dinamic, în timp ce scutul conferă mașinii un aspect mai robust.
„Echipată cu roți mari cu un diametru de 690 mm, mașina măsoară 4.568 mm în lungime, 1.571 mm în înălțime și are un ampatament de 2.720 mm. Dimensiunile generale îi conferă un profil mai fluid. Aspectele cromate, cum ar fi ornamentele care scot geamurile în evidență, cele ale aripilor frontale, precum şi protecțiile laterale ale portierelor contribuie la sublinierea staturii mașinii“, se arată în comunicatul de presă remis de Renault. Noul SUV este disponibil în șapte culori. La interior vorbim de o planșă de bord digitală, cu un ecran color de 4,2”, 7” sau 10,2” (în funcție de versiuni si optiuni) și un ecran central de 7” sau 9,3”. Consola centrală oferă un spațiu generos de depozitare, are un sistem de încărcare wireless pentru smartphone-uri și posibilitate de depozitare laterală. De asemenea, dispune de o frână electrică de parcare automată, cu opțiunea de Auto hold, disponibilă de la primul nivel de echipare. Versiunea E-TECH Hybrid a noului Arkana poate oferi schimbătorul de viteze electronic e-shifter (fără cablu de transmisie mecanică) care se găsește pe versiunile superioare ale noului Captur.
Motor TCe micro-hibrid
Mergând pe urmele modelelor Clio, Captur și Mégane, Renault utilizează aceeași strategie pentru noul Arkana și integrează tehnologia sa hibridă inovatoare E-TECH. Motorul complet hibrid pornește întotdeauna în modul electric. Despre tehnologie, Renault spune că acoperă până la 80% din timpul de conducere în oraș exclusiv cu energie electrică, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil cu până la 40% față de un motor termic.
Noul Arkana poate fi echipat și cu un motor aspirat TCe cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, în patru cilindri, cu injecție directă, disponibil pe toate nivelurile de echipare, un motor eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și robust. Combinat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC, acesta este disponibil în versiunea de 140 CP. Noul Arkana are, de asemenea, o caracteristică unică, nouă, sub capotă, un motor TCe micro-hibrid cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, cu un sistem suplimentar de alternator-starter asociat cu o baterie Litiu-Ion de 12V aflată sub scaunul pasagerului.
Noul Arkana poate fi achiziționat în oricare dintre cele trei versiuni de echipare: ZEN, INTENS și R.S. Line, cu oricare dintre motorizările amintite, atât online cât și prin rețeaua de dealeri Renault. Potrivit comunicatului, Arkana este disponibil în România și într-o versiune R.S. Versiunea RS Line este disponibilă cu motorul E-TECH Hybrid 145 și în varianta cu sistem micro-hibrid de 12V, TCe 140 EDC.
Precomenzile au fost deschise în data de 27 aprilie, exclusiv pe platforma de E-Commerce a mărcii Renault – https://vanzari.renault.ro/. Primele 20 de vehicule comercializate în România au făcut parte dintr-un lot exclusiv, care a acoperit toate versiunile de echipare si motorizările disponibile, dar cu o serie de dotări suplimentare speciale. Toate cele 20 de unități au fost deja vândute.