Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Digitalizarea și achizițiile/fuziunile, cheia succesului de după momente de criză

Un raport recent al Girteka Logistics referitor la piața europeană de transport și logistică la temperatură controlată arată că  accentul pus pe marjele de profit într-o perioadă dificilă ca aceasta poate fi o strategie riscantă. Conform articolului firmei de consultanță McKinsey & Company, o lecție pe care firmele ar trebui să o învețe din crizele anterioare este aceea de a se concentra mai mult asupra atingerii „vitezei de ieșire din criză când va veni momentul“. Asta le-a permis în trecut unor companii de logistică să fie mai bune decât competitorii lor după criza financiară globală din 2008, de exemplu, și să aibă venituri și profituri mai mari între 2013 și 2018.

McKinsey mai arată că investițiile în activitatea de bază, ducerea la următorul nivel a competențelor existente, creșterea eficienței și dezvoltarea platformelor tehnologice au fost cheia succesului acestor firme, alături de extinderea geografică, inclusiv prin fuziuni și achiziții.

Iar strategia Girteka a reflectat în mare parte orientarea spre aceste aspecte. În ciuda „cutremurului“ din 2020, când închiderea granițelor și noul coronavirus au perturbat lanțul de aprovizionare din Europa, compania a profita de ocazie pentru a începe transformarea sa, în parteneriat cu SAP și Novigo, astfel încât până în 2025 operațiunile să fie complet digitalizate.

În plus, Girteka a cumpărat mai demult două companii din Scandinavia implicate în logistica la temperatură controlată: Thermo-Transit (cu sediul central în Danemarca, unde Girteka este acționar unic din 2018, după ce în 2016 cumpărase 40% din acțiuni) și Thermomax (din Norvegia, unde Girteka deține, din 2013, 60% din acțiuni). Și astfel, fără ca în ultimul an să se aventureze spre alte achiziții și fuziuni, compania a avut totuși terenul deja pregătit pentru a începe să-și intensifice prezența în nordul Europei și să culeagă și aici roadele atunci când întregul continent se va deschide din nou.

Articole similare

Ad