Piaţa auto din România înregistrează o scădere de 14,5%, la patru luni, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, însă în această marjă autoturismele ecologice sunt pe un trend ascendent, cu aproape 80% creștere. Un plus de 16,2% înregistrează și vehiculele comerciale ușoare, în timp ce camioanele și autobuzele au o creștere de 47,9%.
Pe piaţa naţională, topul mărcilor auto (autoturisme + autovehicule comerciale), în perioada ianuarie – aprilie 2021, este condus de Dacia, cu 6.529 de unităţi, urmată de Ford (3.376 unităţi), Toyota (2.594), Volkswagen (2.488), Skoda (2.461), Hyundai (2.224), Mercedes Benz (2.219), Renault (2.033), BMW (1.231) şi Peugeot (1.012). Autoturismele reprezintă circa 77% din totalul vânzărilor, în luna aprilie a acestui an, cu un volum de 6.747 de unităţi, în creştere cu 58,2% faţă de luna similară din 2020.
Pe ansamblul primelor patru luni din 2021, se înregistrează o scădere generală a vânzărilor (-14,5%), comparativ cu perioada similară a anului anterior.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul ianuarie – aprilie 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1 puncte procentuale), faţă de perioada similară din 2020, şi a ajuns la 62,1%.
Totodată, autoturismele cu motoare diesel au consemnat o scădere de 5 puncte procentuale, în comparaţie cu datele din primele patru luni din anul anterior, iar cota de piaţă este de doar 26,2%.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin, în intervalul de analiză, o cotă de piaţă de 11,6%, de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).
Vânzările de autoturisme „verzi“ au performat şi în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu o creştere de 79,8%, comparativ cu finele lunii aprilie din 2020. În acest context, este de remarcat creşterea puternică a autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%)
Conform APIA, pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare se înregistrează, după patru luni de scădere în 2021, o creștere importantă (+16,2%), care consemnează o evoluție mult mai bună decât cea a autoturismelor (scădere de 14,5%). In acest context, marea majoritate a mărcilor și modelelor sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară din 2020. Ford, Dacia și Iveco își împart podiumul. Mai multe detalii puteți afla AICI.