Sistemul de taxare pentru utilizarea infrastructurii rutiere din Germania urmează să fie modificat, ca urmare a hotărârii Curții Europene de Justiție (CEJ) din 28 octombrie 2020, prin care s-a decis că taxa pentru camioanelor a fost calculată incorect ani de zile, ca urmare a unui proces intentat de un expeditor polonez împotriva statului german.
Prin urmare, Legea federală de taxare a drumurilor s-a modificat retrospectiv, iar noul sistem de taxare al camioanelor prevede ca firmele de transport să plătească mai taxe mai mici pentru camioane pentru utilizarea autostrăzilor și drumurilor federale.
Conform proiectului de modificare, componenta de taxare a costurilor infrastructurii va scădea retrospectiv de la data hotărârii CEJ din 28 octombrie 2020, după cum urmează:
- pentru vehicule având masa maximă total admisă (MTMA) cuprinsă între 7,5 şi 12 t, de la 8 cenţi/km la 6,5 cenți/km;
- pentru MTMA între 12 şi 18 t, de la 11,5 cenți/km la 11,2 cenți/km;
- pentru MTMA peste 18 t cu 3 axe, de la 16 cenți/km la 15,5 cenți/km;
- pentru MTMA peste 18 t cu 4 sau mai multe axe, de la 17,4 cenți/km la 16,9 cenți/km.
Modificarea legislativă prevede şi aplicarea unor taxe mai mari pentru poluarea aerului, care vor fi introduse de la 1 octombrie 2021, ca urmare a actualizării – de către Uniunea Europeană – a costurilor externe taxabile de poluare a aerului și poluare fonică.
Astfel, de la 1 octombrie 2021, sistemul de taxare pentru poluarea aerului se va modifica astfel:
- pentru Euro 6, de la 1,1 cenți/km la 1,2 cenţi/km;
- EEV și Euro 5, de la 2,2 cenți/km la 2,3 cenți/km;
- Euro 4 și Euro 3 (PMK 2), de la 3,2 cenți/km la 3,4 centi/km;
- Euro 2, de la 7,4 cenți/km la 7,8 cenți/km;
- Euro 1 și vehicule fără clasificare, de la 8,5 cenți/km la 8,9 cenți/km.