Pandemia Covid-19 a atenuat lipsa șoferilor de vehicule comerciale în 2020, dar odată cu redresarea din 2021, situația se înrăutățește rapid, creșterile procentuale ajungând la trei cifre. Acest lucru a fost comunicat de IRU, care întocmește periodic un raport privind situația la nivel mondial.
La începutul lunii iunie 2021, organizația estimează că anul acesta deficitul ar putea crește cu 25% față de 2020 în aproape toate cele 23 de țări chestionate. În special, situația se înrăutățește în Spania (+150%), Mexic (+175%) și Turcia (+192%). 40% dintre companiile de camioane chestionate spun că lipsa de competență este principala cauză a acestui fenomen. Potrivit IRU, alte cauze sunt imaginea proastă a sectorului, condițiile dificile de muncă și lipsa de interes a tinerilor și a femeilor.
„Situația șoferilor în acest an este mai proastă decât în mod normal, întrucât mulți șoferi vârstnici au încetat să lucreze de anul trecut pentru a evita contactul cu virusul Covid-19, centrele de formare au fost închise, iar alții au părăsit profesia din cauza provocărilor și barierelor impuse lor de a lucra”, explică Umberto de Pretto, secretar general al IRU. „Privind dincolo de pandemie, multor operatori le va fi imposibil să găsească șoferi pentru a satisface cererea viitoare a clienților.”