Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Centrul MAN eMobility, un prim pas spre producția în serie a camioanelor electrice

MAN a inaugurat, pe 9 iunie, în prezența unor înalți oficiali germani, centrul eMobility din München, primul pas în pregătirea pentru producția de serie a unor camioane electrice. Acesta măsoară 4.000 m2 și aici angajații din producție testează în condiții reale bateriile și sunt instruiți în legătură cu noile tehnologii din domeniu.

Electromobilitatea este tehnologia cheie pentru vehiculele comerciale ale viitorului, a subliniat CEO-ul MAN, Andreas Tostmann, cu ocazia inaugurării, iar trecerea de la motoare cu ardere la sisteme alternative este o parte foarte importată a reorientării producătorului german, în contextul în care UE cere ca vehiculele comerciale de peste 16 t să aibă până în 2030 emisii poluante cu 30% mai mici comparativ cu nivelurile actuale. În plus, noul centru securizează și locurile de muncă ale viitorului.

MAN are deja în producția de serie și în exploatare autobuzul urban Lion’s City E și vanul eTGE van, complet electrice, dar primul său camion electric, eTGM, a fost livrat până acum într-un număr foarte mic de unități clienților din Europa, realitate care se va schimba în viitorul apropiat. Până acum mobilitatea electrică a crescut în popularitate în transportul de pasageri, companiile de transport public electrificând deja flotele pe scară largă, dar camioanele electrice pentru distribuție și transport pe distanțe lungi nu sunt atât de uzuale pe piață, în special din cauza lipsei de inițiative de finanțare și sprijinire a achiziției lor. Dar MAN se așteaptă ca și asta să se schimbe în viitorul apropiat și ca cererea de camioane cu emisii zero să crească, în special datorită politicilor ce vizează clima și taxarea emisiilor de CO2, dar și datorită faptului că în timp se va dovedi că noua tehnologie este tot mai eficientă și din punct de vedre al costurilor.

Camioanele care se vor produce aici îi vor permite companiei să satisfacă cererea de vehicule fără emisii poluante, atât camioane, cât și autobuze și vanuri, astfel încât să fie atinse țintele legate de climă. Iar MAN se va dovedi, încă o dată, un furnizor de soluții de transport prietenoase cu mediul și sustenabile.

Noile componente, ca bateriile electrice și motoarele, componentele de voltaj mare și cablurile de voltaj mare din dotarea camioanelor electrice duc la o arhitectură nouă a vehiculelor și de aceea pașii din producție sunt diferiți. Întregul proces, inclusiv start-up-ul, se desfășoară la noul centru din München, unde are loc și trainingul în condiții reale de producție al angajărilor care lucrează în asamblarea noilor camioane. Programul de instruire acoperă procesele de producție și manevrare în siguranță a tehnologiilor de voltaj înalt. Iar ținta este ca până la finalul lui 2023 MAN să aibă angajați calificați în departamentul de producere în serie a camioanelor electrice. Un alt aspect demn de subliniat este că pe aceeași linie din München se vor fabrica și vehicule convenționale, și vehicule cu baterii electrice.

Prezent la eveniment, ministrul Economiei din Bavaria, Hubert Aiwanger, a subliniat faptul că electromobilitatea este o piață cu mare potențial și că ea sprijină nu doar mediul, ci și locurile de muncă din regiune, dacă este abordată corespunzător. Deci investiții precum cea a MAN în noul centru sunt o dovadă a cât de atractivă este Bavaria ca locație unde să te dezvolți pe termen lung.

Articole similare

Ad