Interzicerea circulației camioanelor ar putea fi contraproductivă în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2, potrivit lui Georg Hauger de la Universitatea Tehnică (TU) din Viena. Pe rute individuale, interdicțiile de circulație ar duce uneori la creșterea emisiilor de CO2 în loc să le reducă, a spus omul de știință.
“De multe ori sunt bune pentru rezidenții afectați, dar nu puteți spune că sunt bune pentru climă”, a declarat el pentru Agenția de Presă din Austria (APA). Hauger lucrează la Departamentul pentru Dezvoltare Spațială, Infrastructură și Planificare a Mediului de la Universitatea de Tehnologie din Viena.
Interzicerea circulației camioanelor de peste 7,5 t, de exemplu, din Salzkammergut de pe Ennstal Straße (B 320) și Salzkammergutstraße (B 145) ar cauza o creștere cu 17,2% emisiile de CO2, conform calculelor lui Hauger. Camioanele ar trebui să facă ocoliri în valoare totală de aproximativ 45.500 km pe zi lucrătoare.
Închiderea Loferer Bundesstraße (B 178) pentru camioane conduce, la rândul său, la un kilometraj mai mare al camioanelor de aproape 40.000 km pe zi. Aceasta ar crește emisiile de CO2 cu 24%. Günther Reder de la Asociația pentru transportul de mărfuri al Camerei de Comerț din Austria (WKÖ) a pledat pentru armonizarea reglementărilor existente la nivel național și pentru a nu exista o „creștere sălbatică a interdicțiilor de circulație”. “Doar dacă restricțiile nu conduc la ocolirea masivă a traficului pot fi evitate emisiile inutile de CO2“, a spus el.