Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Update la motoare, axa spate și conectivitate

Iveco a lansat o nouă gamă de motorizări și echipări pentru S-Way, inclusiv o nouă generație de axe spate, care scad consumul de combustibil cu 3%. În același timp, Iveco S-Way marchează un punct de cotitură în industrie, prin schimbarea modului în care șoferii interacționează cu propriile autovehicule, grație noului companion Iveco Driver Pal, prin intermediul comenzilor vocale Amazon Alexa. Iveco Driver Pal permite accesul la portofoliul serviciilor digitale Iveco On prin comenzile vocale, precum și la serviciile Amazon Web și la funcțiile Amazon Alexa. 

Noua gamă Iveco S-Way a fost proiectată pentru a oferi valoare și productivitate remarcabile pentru operatorul de transport, cu un consum eficient de combustibil, funcții avansate și servicii de conectivitate. Camionul a fost prezentat la o lună după lansarea noului model T-Way, completând astfel familia de vehicule grele a constructorului italian.

Noua gamă de motoare ce propulsează S-Way îndeplinește (în avans) norma Euro VI/E și este omologată inclusiv pentru bio-combustibil de a doua generație, cum este uleiul vegetal hidrogenat (HVO). Motorul Cursor 13 a fost extins cu două noi motorizări, de 490 și 530 CP. Atât Cursor 13, cât și Cursor 11 au o eficiență mai mare prin rapoarte de compresie îmbunătățite și o nouă strategie de management al arderii.

Propulsoarele de 13 l au fost cuplate cu axe motoare noi, foarte eficiente, cu reducție simplă, precum și cu rapoarte mai lungi de transmisie către axa spate de 2.31:1, disponibile și cu anvelope cu profil standard. Acest lucru permite rularea la turații mai reduse, ceea ce înseamnă o eficiență mai mare în transportul pe distanțe lungi. Astfel, noul model cu motor Cursor 13 de 490 CP devine un campion veritabil din punct de vedere al costurilor de proprietate și vehiculul perfect pentru transport pe distanțe lungi.

Alte echipări care contribuie la consumul mai redus al S-Way sunt noul Eco Mode al sistemului automat de aer condiționat, care elimină absorbția de energie atunci când nu e necesară, precum și carcasele aerodinamice ale stâlpilor frontali, care îmbunătățesc fluxul de aer din jurul cabinei.

Nu în ultimul rând, noua suspensie reduce cu 25% vibrațiile vehiculului și crește, indirect, siguranța, pentru că șoferul va fi mult mai relaxat și mai odihnit la drum.

Iveco este lider pe piața modelelor propulsate pe gaz natural, S-Way NP reprezentând peste 35% din unitățile vândute. Versiunile pe gaz natural comprimat (CNG) și lichefiat (LNG) sunt echipate acum cu noi componente auxiliare inteligente, cum ar fi compresorul de ambreiaj și pompa de direcție cu debit variabil, care optimizează și mai mult consumul.

Iveco Driver Pal, sistem inovator de asistență pentru șoferi

Iveco Driver Pal îi permite șoferului să interacționeze cu vehiculul, atât sistemul de control, cât și cel de management al flotei și Iveco Control Room fiind accesate prin intermediul dispozitivului Alexa complet integrat.

Practic, Driver Pal este compus din două părți: sistemul oferit de Amazon Alexa, care este foarte intuitiv și prietenos pentru șofer, și personalizarea acestuia de către Iveco, prin programele My Iveco (programarea reviziilor service, interacțiunea vocală cu computerul de bord etc.) și MyConnectivity (intrarea în comunitatea Iveco, dar și interconectarea tuturor sistemelor digitale, inclusiv radio, GPS, stație). Nu toate limbile europene sunt deocamdată disponibile, însă principalele 5 limbi de circulație internațională sunt implementate, iar altele vor urma.

Funcția MyIveco permite activarea comenzilor de control din cabină, utilizarea sistemelor de info-divertisment, a navigației, pentru planificarea traseului, precum și verificarea stării tehnice a vehiculului și Scorul de Evaluare a stilului de conducere.

Driver Pal pune șoferii în contact, făcând posibil schimbul de mesaje cu alți șoferi de pe traseu sau de la destinație. Prin activarea serviciului Iveco Top Care, cel mai apropiat atelier service Iveco va fi alertat în caz de defecțiune sau accident, pentru a se găsi rapid o soluție. În plus, serviciul oferă un pachet inovativ de ospitalitate pentru șofer, cu transfer, cazare gratuită și, la nevoie, asistență medicală, dacă vehiculul nu este gata de drum în termen de 6 ore.

Implementarea Driver Pal nu doar că va elimina barierele lingvistice și va crește confortul șoferilor, ci va avea un impact pozitiv asupra siguranței. Șoferul își va putea menține în permanență ambele mâini pe volan și privirea orientată asupra drumului. Iveco estimează că mare parte dintre clienți vor alege instalarea funcției Driver Pal, care va fi integrată în pachete personalizate de dotări opționale, în funcție de specificul activității fiecăruia.

4 din 5 clienți de S-Way au achiziționat și sistemul de servicii telematice, iar procentul e în creștere.

Prețul pentru noul S-Way va crește cu 1-1,5%, au declarat reprezentanții Iveco în cadrul evenimentului de lansare. Având în vedere economia de combustibil, grație sistemului de propulsie îmbunătățit, dar și nivelul mai scăzut de poluare, care va beneficia – cel mai probabil – de taxe de drum minime, amortizarea investiției se va face rapid.

Pentru 2021, constructorul italian estimează o creștere a vânzărilor cu 30% comparativ cu 2020, pe fondul redresării economiei mondiale. Special în cazul Iveco, primul trimestru din 2021 a adus o creștere de 9% față de trimestrul similar din 2020, iar pentru perioada următoare se așteaptă rezultate și mai bune.

Articole similare