A.P. Moller – Maersk și Hyundai Mipo Dockyards au semnat un parteneriat în care Hyundai Mipo va construi o navă de tip feeder cu o tehnologie care integrează un propulsor dublu ce îi va permite să navigheze fie cu metanol, fie cu combustibil tradițional cu conținut scăzut de sulf. Beneficiarul va fi armatorul danez Maersk, iar livrarea este programată pentru jumătatea anului 2023.
Între cele două companii a fost semnat un parteneriat în acest sens, iar Hyundai Mipo Dockyards va construi vasul feeder ce va avea o capacitate de 2.100 TEU. Prima cursă va avea loc pe ruta Maersk din Marea Baltică, se arată în comunicatul celor de la compania daneză.
„Această navă-container revoluționară arată că sunt deja disponibile astăzi soluții scalabile pentru a rezolva în mod corespunzător provocările legate de emisiile de transport. Începând cu 2023, ne va oferi o experiență valoroasă în exploatarea viitoarelor navelor portacontainer, oferind în același timp un produs cu adevărat neutru din punct de vedere al carbonului pentru numeroșii noștri clienți care doresc să ne ajute pentru decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare ”, a declarat Henriette Hallberg Thygesen, CEO Fleet & Mărci Strategie, AP Moller – Maersk.
Vasul portcontainer va avea o lungime de 172 de metri și va naviga în rețeaua Sealand Europe, o filială Maersk, pe ruta de transport maritim baltică între Europa de Nord și Golful Botniei. Configurația de propulsie cu metanol pentru navă va fi dezvoltată de MAN Energy Solutions și Hyundai Engine and Machinery (motor principal) și Himsen (motor auxiliar) în colaborare cu Hyundai Mipo și Maersk. Societatea de clasificare va fi American Bureau of Shipping (ABS).