Din punctul de vedere al producătorilor germani de vehicule, noile servicii și oferte pentru conducerea autonomă sunt o oportunitate de a elimina preocupările privind protecția datelor, cum ar fi cele în legătură cu marile companii de internet din SUA. Scopul este de a face condițiile de utilizare complet transparente, a anunțat șeful Daimler, Ola Källenius, joi seară, 15 iulie, într-o discuție cu reprezentanții firmei de consultanță de management PWC din Frankfurt.
Când a fost întrebat despre concurența Google în dezvoltarea sistemelor de vehicule complet automatizate, Källenius a spus: „Vrem să facem conducerea mai sigură, mai conectată, mai transparentă.” Iar acest standard trebuie să se aplice încă de astăzi: „Utilizatorii pot activa serviciile individuale și le pot opri. Și dacă nu doresc urmărirea vehiculelor, de exemplu, pot dezactiva această funcție”.
Odată cu apariția preconizată a conducerii autonome, problema securității datelor va deveni probabil mai explozivă în întreaga industrie. Șeful Continental Nikolai Setzer a explicat că „procesarea datelor pe roți” în creștere trebuie luată în considerare și la „sistemele relevante pentru siguranță clasică, cum ar fi o frână”. Conti are experiență care poate fi combinată cu conducerea automată. Setzer critică Germania pentru stadiul incomplet de acoperire cu standardul celular rapid 5G, „majoritatea țărilor fiind deja mai bine acoperite.”