Valoarea importurilor de cafea, ceai şi mirodenii a scăzut cu aproape 9% în primele trei luni din 2021, comparativ cu perioada similară din 2020, până la 57,36 milioane de euro, potrivit balanței comerciale cu produse agroalimentare, consultată de Agerpres. Deficitul României în comerţul cu produse agroalimentare a crescut cu aproape 66% în primul trimestru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2020, până la 755,34 milioane de euro
Anul trecut, în primul trimestru, valoarea importurilor de astfel de produse a depășit 62,8 milioane de euro.
Potrivit datelor Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), încasările din exporturile de cafea, ceai (inclusiv ceai mate) şi mirodenii au totalizat, în perioada analizată, 9,63 milioane de euro, faţă de 6,56 milioane de euro în perioada similară din 2020. În aceste condiţii, deficitul consemnat în comerţul cu aceste produse a fost de 47,7 milioane de euro în primul trimestru, precizează sursa citată. Astfel, exporturile şi importurile de cafea, ceai (inclusiv ceai mate) şi mirodenii au fost realizate în şi din ţările Uniunii Europene şi cele extracomunitare.
De altfel, deficitul României în comerţul cu produse agroalimentare a crescut cu aproape 66% în primul trimestru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2020, până la 755,34 milioane de euro, după cum arată datele MADR. În primele trei luni din 2020, deficitul în acest sector a fost de 455,5 milioane de euro.
România a exportat, în perioada ianuarie – martie 2021, produse agroalimentare, în valoare de 1,74 de miliarde de euro şi a cheltuit pentru importuri de astfel de produse mai mult de 2,49 miliarde de euro.