Pe 4 august 2021, Comisia Federală Maritimă (FMC) a SUA a lansat o anchetă asupra taxelor suplimentare percepute la containerele de transport maritim de către opt companii, pentru a vedea dacă acestea sunt legitime. Cei opt transportatori – CMA CGM, Hapag-Lloyd, HMM, Matson, MSC, OOCL, SM Line și Zim – trebuie să furnizeze Biroului de aplicare a legii (BoE) lămuriri cu privire la congestie și taxe suplimentare până la 13 august.
Această anchetă, precizează FMC, a fost inițiată după câteva reclamații primite de la diferite părți, potrivit cărora aceste companii au stabilit aceste suprataxe într-un mod care nu respectă reglementările SUA. De exemplu, companiile trebuie să le anunțe cu 30 de zile înainte de depunerea cererii și să explice în mod clar tarifele pe care intenționează să le perceapă.
FMC explică faptul că „în examinarea răspunsurilor transportatorilor oceanici, comisia va stabili dacă taxele suplimentare au fost puse în aplicare după o notificare adecvată; dacă scopul a fost clar definit; dacă este clar care eveniment sau condiție declanșează suprataxa; dacă este clar care eveniment sau condiție ar putea pune capăt suprataxării”. Dacă detectează situații neregulate, FMC va putea aplica sancțiuni.
“Creșterea cererii de import legate de Covid-19 a determinat ca tarifele de transport maritim de containere să atingă valori maxime”, a declarat președintele FMC, Daniel Maffei. „Acum, auzim din ce în ce mai mulți transportatori maritimi care instituie noi tarife suplimentare, cum ar fi „taxele de congestie”, cu prea puține notificări sau explicații.”
Maffei adaugă că „aglomerația este cauzată în principal de volumul imens de trafic provenit de la transportatorii maritimi și prin porturi pentru a satisface cererea record de importuri. Departe de a fi o întâmplare bruscă sau izolată într-un port sau zonă geografică, aglomerația sistemului de transport de marfă este peste tot și se întâmplă de mai multe luni. Mi se pare că acești factori au fost deja incluși în tarifele record aplicate de transportatorii maritimi. În calitate de președinte, vreau să cunosc justificările transportatorilor pentru taxe suplimentare și sunt în favoarea unei examinări atente a biroului de aplicare a FMC, care vizează oprirea oricăror cazuri în care aceste taxe suplimentare pot să nu fie pe deplin conforme cu legea sau regulamentul”.