Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gigantul de comerț cu amănuntul, Lidl, se află de câțiva ani pe ruta transportului pe distanțe lungi pe cont propriu, pe care acum o extinde. A început în iulie 2022 prin înființarea companiei de transport maritim de containere Tailwind Shipping Lines, care operează pe ruta dintre China, Bangladesh și Europa cu șase nave de containere. Navele au capacități cuprinse între 803 teu și 6.078 teu. În plus, compania deține 21.000 de containere la temperatura camerei și 300 de containere frigorifice. Tailwind Shipping Lines a ajuns pe locul 38 în clasamentul flotelor de containere în funcție de cală și prezintă cea mai mare rată de creștere, de 43%.

În martie 2024, Lidl și-a extins activitățile pe uscat prin demararea Tailwind Intermodal, care are ca hub portul Koper. De acolo, noua companie se ocupă de transportul feroviar – operat de Adria Transport – al containerelor pline debarcate de pe navele Tailwind Shipping Lines care operează pe serviciul Panda Express către terminalul din Graz, Austria, cu o frecvență de până la cinci curse pe zi. De acolo, containerele pot ajunge la diverse destinații europene

În aprilie 2022, lanțul german de magazine Lidl și-a înființat propria companie de transport maritim de containere pentru a rezolva problema întârzierilor livrărilor de containere din China în Europa, dar și ca urmare a tarifelor enorme practicate de marii transportatori intercontinentali. Compania nou-creată, Tailwind Shipping Lines, a achiziționat deja 4 nave pentru containere de la 3.800 la 5.500 TEU, destinate rutelor dintre Asia și Europa.

Luna aceasta, prima dintre aceste nave, Wiking (cu o capacitate de 4.957 TEU), și-a încheiat călătoria inaugurală pe serviciul Panda China-Europa, cu rotație in Taicang, Ningbo, Dachan Bay, Koper, Barcelona, Rotterdam. Înainte de a se întoarce în China, nava de containere a încărcat containere goale în Anvers.

Pe lângă Wiking, serviciul China-Europa Panda – care are o frecvență de 16 zile – utilizează 4 nave: Jadrana (o navă similară Wiking), Talassa (5.527 TEU) și Northern Volition. Talassa și Jadrana au plecat deja din porturile chinezești, iar prima a ajuns la Koper.

De la decizia Lidl de a face transport maritim de containere, tarifele de transport de marfă între China și Europa au scăzut semnificativ, dar problemele de congestionare a porturilor rămân în continuare, agravate de grevele din porturile britanice și germane.

În prezent, se raportează perioade de călătorie de până la 100 de zile. Pe de altă parte, navele Tailwind au nevoie de 16 zile de la Chang Bay la Koper, cele mai apropiate porturi de pe cele 2 continente.