Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amnistia vine la pachet cu reducerea pragului de neimpozitare a diurnei: de la 87,5 EUR pe zi la circa 45 EUR pe zi pentru cei remunerați cu salariul minim pe economie

PNL lucreaza la o propunere legislativă de amnistie fiscală pe diurnă pentru a fi supusă dezbaterii și aprobării Parlamentului, în procedură de urgență.

Pe lângă aministia îndelung cerută de toate asociațiile profesionale ale transportatorilor, proiectul de lege vine la pachet, așa cum se anunțase deja, cu o serie de modificări menite să reducă pragul de neimpozitare a diurnei șoferilor care lucrează la international.

Astfel, la art. II apare definiția indemnizaţiei specifice detaşării transnaţionale ca fiind “indemnizaţia destinată să asigure protecţia socială a salariaţilor acordată în vederea compensării inconvenienţelor cauzate de detaşare, care constau în îndepărtarea salariatului de mediul său obişnuit, pentru care, prin derogare de la prevederile  Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică următorul regim fiscal:

  • pentru suma care se încadrează în limita plafonului neimpozabil prevăzut la art. 76 alin. (2) lit. k) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, dar nu mai mult decât valoarea a de 3 ori salariul de bază aferent locului de muncă ocupat, corespunzător numărului de zile din perioada de detașare, nu se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii;
  • partea care depăşeşte plafonul neimpozabil și care nu este inclus în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii prevăzut la punctul (i), reprezintă venit asimilat salariilor pentru care se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii;”

Ce înseamnă, mai exact, acest lucru?

Că diurna va rămâne neimpozabilă pentru alte categorii sociale, cu excepția șoferilor de transport internațional, care pot primi o diurnă tot de până la de 2,5 ori suma prevăzută pentru bugetari, dar diurna nu poate depăși contravaloarea a trei salarii de încadrare.

Asta înseamnă că șoferii pot primi în continuare diurne neimpozabile de 75 de euro pe zi dacă au un salariu de încadrare de 3.820 lei pe lună.

Șoferii care sunt plătiți cu salariul minim brut pe economie (care de la 1 ianuarie 2021 este 2.300 de lei), nu pot primi o diurnă neimpozabilă mai mare de 45-46 de euro pe lună în lunile în care primește diurnă 30-31 de zile.

Schimbarea este, deci, importantă, pentru firmele de transport, chiar dacă în contextul respectării Directivei Detașării de la 2 februarie 2022, firmele care fac transport intracomunitar ar trebui oricum să mărească salariul brut al șoferilor peste minimul pe economie pentru a egala sau a depăși remunerația minimă din țările în care lucrează. La un salariu de 10-13 euro pe oră cât se plătește în Franța sau BeNeLux suma minima pe zi este 100 de euro, poate fi și 140 dacă include și ore de condus noaptea. La 30 de zile lucrate în Franța se ajunge la o remunerație minima de 3.000 de euro, fără a pune la socoteală al 13-lea salariu, alte prime de Sărbători – dacă șoferul le prinde acolo – s.a., pentru că trebuie ținut cont de faptul că Pachetul Mobilitate face referire la respectarea nu numai a salariului minim, ci și a celorlalte drepturi sociale oferite lucrătorilor similari din țara în care șoferii sunt detașați.

Atașăm AICI textul de propunere de lege și așteptăm părerile Dvs. referitor la impactul pe care o asemenea măsură ar avea-o în activitatea fiecăruia.

Articole similare

Ad