Disputa dintre sindicatul german al mecanicilor de tren, GDL, și compania feroviară DB Cargo se intensifică, ceea ce a dus deja la două zile de grevă pe 12 și 13 august 2021. O acțiune care a oprit aproximativ 300 de trenuri de marfă și care, potrivit aceleiași companii a cauzat daune grave transportului de mărfuri. Consecințele au fost resimțite și la transporturile internaționale, deoarece unele trenuri au rămas staționate la granița cu Germania, lipsind personalul care să le direcționeze.
Disputa poate transfera mărfurile de la calea ferată la șosea, deoarece situația este încă blocată și alte greve ar putea avea loc în următoarele săptămâni. Ministrul transporturilor, Enak Ferlemann, este sceptic cu privire la o soluție pe termen scurt.
Grupul de lucru cere DB Cargo un bonus de 600 de euro pentru mecanicii de tren, care au menținut serviciul pe parcursul întregii pandemii, și o creștere a salariilor de 3,2%. Dar asta nu este tot. Sindicatul contestă, de asemenea, reducerea pensiilor personalului, în timp ce cele ale managerilor ar fi crescut. În cele din urmă, grupul de lucru se opune creșterii volumului de muncă și flexibilității mecanicilor de tren.
Deutsche Bahn a cerut sindicatului să reia negocierile, argumentând că este dispusă să crească salariile cu 3,2%, dar în momente diferite de cele solicitate de sindicat. Un acord, după cum spune compania, este necesar pentru „a face față celei mai grave crize economice a companiei noastre”. DB specifică faptul că Grupul a fost grav afectat atât de pandemie, cât și de inundațiile din iulie.
În ceea ce privește salariile executivilor, compania spune că au fost înghețate după ce au fost tăiate în 2020. Dar disputa este complicată de faptul că grupul de lucru nu este singurul sindicat feroviar german sau chiar cel mai mare, care este EVG. Acesta din urmă a semnat un acord cu DB Cargo în 2020 și, prin urmare, nu participă la mobilizare.