Testarea pe autostrada E din Schleswig-Holstein se intensifică. Din iulie, două camioane hibride echipate cu pantografe fac naveta înainte și înapoi pe A 1 între joncțiunea Reinfeld și joncțiunea Lübeck. Experiența cu vehiculele hibride a fost constant bună, a spus Marc-Philipp Bode, unul dintre directorii administrativi ai companiei de expediere Bode din Reinfeld, din districtul Stormarn, de aceea alte trei vehicule vor urma în câteva luni.
Bode este mulțumit de camioanele alimentate cu electricitate. „De la deschiderea pistei de testare la începutul lui 2020, primul autotractor a parcurs deja aproximativ 100.000 km fără probleme.” Cu cel de-al doilea, există câteva probleme minore, dar acestea apar la fiecare vehicul nou, a spus managerul junior al companiei de expediție.
Traseul de 5 km este unul dintre cele trei trasee de testare la nivel național. Alte proiecte pilot sunt situate pe Autostrada 5 lângă Frankfurt (Hessen) și pe autostrada federală 462 între Kuppenheim și Gaggenau în Baden-Württemberg.
În numele Ministerului Federal al Mediului, urmează a fi investigat, în traficul rutier de marfă în condiții reale pe cele trei piste, dacă un sistem de linie aeriană este potrivit pentru electrificarea vehiculelor comerciale grele. Volumul total al investițiilor este mai mare de 60 de milioane de euro.
Toate cele trei teste de teren sunt susținute științific. De exemplu, Universitatea Kiel de Științe Aplicate din Schleswig-Holstein investighează modul în care funcționarea liniilor de alimentare cu electricitate afectează rețeaua electrică publică. Camioanele sunt operate cu curent continuu și pentru a face asta curentul alternativ din rețeaua publică trebuie convertit în curent continuu.
Nu este încă clar dacă firma de expediere Bode va folosi pe viitor vehiculele hibride, care sunt echipate cu un motor electric, baterie și pantograf, pe lângă motorul normal. „Asta depinde și de costul lor”, a spus Bode.