Majoritatea străzilor din Paris au avut o limită de viteză de 30 km/h de câteva luni. Singurele excepții sunt axele de circulație importante și centura orașului (Périphérique). Cu 25% mai puține accidente, cu 50% mai puțin zgomot și mai mult spațiu, în special pentru bicicliști, sunt argumentele în favoarea reducerii. Administrația orașului justifică măsura prin rezultatele unui sondaj realizat printre parizieni. 59% dintre cetățeni ar fi fost de acord cu limitarea vitezei. În plus, Tempo 30 se aplică deja pe 60% din străzi.
De altfel, nu e nevoie de sute de indicatoare rutiere pe străzile din Paris referitoare la noua limită de viteză. Noua reglementare la scară largă va fi indicată o singură dată pe drumurile care duc în oraș. Parisul nu este un pionier în ceea ce privește limitarea vitezei de deplasare la nivelul întregului oraș. Lille și Grenoble au luat-o înainte.
Noua limită de viteză este doar una dintre restricțiile rutiere din Paris. 52 de km de piste de biciclete au fost înființate peste noapte în timpul epidemiei de corona-virus, care sunt în prezent transformate în piste permanente pentru biciclete. Pe alte străzi, mașinile trebuie să cedeze prioritatea în întregime pietonilor, se creează zone de întâlnire publice și locuri de parcare pentru biciclete și se plantează copaci și grădini.
Limita de viteză la Paris nu rămâne fără critici: locuitorii din Parisului, care nu pot ajunge la destinație cu metroul, s-au pronunțat împotriva măsurii. Și asociația de șoferi „40 de milioane de automobiliști” se îndoiește de scopul măsurii.