Pentru importurile din China, timpul de tranzit continuă să fie în creștere, iar ratele se vor menține în continuarea ridicate din cauza mai multor factori, printre care și vremea severă.
Capacitatea de transport pentru mărfurile din China care trebuie importate în perioada următoare este și mai redusă, anunță IB Cargo într-un comunicat remis Tranzit. „Congestiile portuare, dezechilibrul între cerere și capacitatea efectivă de transport, lipsa containerelor, restricțiile impuse de noul val de COVID-Delta care afectează China, situațiile de vreme severă, vor susține în continuare creșterea ratelor în perioada următoare“, arată compania de expediții. Astfel, în privința fenomenelor meteo severe, compania avertizează că două taifunuri vor afecta sudul Chinei și coasta de sud-est. În porturile din Shanghai / Ningbo și Yantian navele trebuie să aștepte peste trei zile la operare. De asemenea, toata luna septembrie va fi spațiu redus pentru încărcările pe tren pentru plecările din Xi’an și Chengdu. „La aproximativ 200 de km de Xiamen a apărut un nou focar de Covid – Delta, care poate afecta operațiunile viitoare în acest port“, mai arată sursa citată.
TRENUL Trans-Siberian
Compania feroviara din Chengdu a anunțat faptul că din cauza congestiilor portuare și a stagnării trenurilor de-a lungul liniilor (operațiuni îngreunate din cauza măsurilor de siguranță anti COVID, grevele feroviare germane), containerele care nu au fost încărcate în luna august, urmează a fi încărcate în septembrie, astfel capacitatea de transport din septembrie-octombrie va fi și mai limitată.
MARITIM
Sudul și Sud-Estul Chinei sunt sub amenințare de vreme sever nefavorabilă, din cauza celor două taifunuri gemene (“Conson” și “Santo”) care vor afecta China în următoarele 10 zile;
În porturile din Shanghai / Ningbo și Yantian navele așteaptă peste trei zile la operare, fapt ce cauzează aglomerări enorme;
În Fujin, la aproximativ 200 km de Xiamen, a apărut un focar de Covid-Delta, ceea ce ar putea afecta operațiunile viitoare din Xiamen.
Portul Constanța
Sunt întârzieri cu deconsolidarea mărfurilor și livrarea lor către clienți, cauzate de:
• sosirea concomitentă a mai multor nave
• transportul rutier depășit de volum: infrastructura portuară + lipsa camioane
• capacitate redusă la vamă