Conform studiului anual PwC, Consolidation in the Global Automotive Supply Industry, aflat la a sasea editie, activitatea de fuziuni si achizitii va scadea cu pana la 25% in 2013, pana la aproape 180 de tranzactii la nivel global, in ciuda cresterilor inregistrate de aproape toti producatorii globali de componente auto si a faptului ca activele din sector sunt in continuare subevaluate.
Valoarea medie a unei tranzactii ar putea creste, ceea ce va duce valoarea totala a tranzactiilor din sector la 14 miliarde de dolari in 2013, semnificativ mai mare decat in ultimii doi ani. Studiul arata ca, pentru al treilea an consecutiv, furnizorii europeni de componente auto sunt tintele preferate ale tranzactiilor, iar cumparatorii sunt de obicei companii nord-americane.
Studiul PwC arata, de asemenea, ca cea mai rapida expansiune au avut-o in 2012 companiile sud-coreene, cu o rata medie de crestere de 20% in ultimul an pentru cei 46 de jucatori sud-coreeni din domeniu, in vreme ce companiile japoneze au scazut cu 5% in aceeasi perioada. Profitabilitatea furnizorilor chinezi a scazut cu 19%, probabil pentru ca au subestimat tendinta de decelerare a productiei auto din China.
Lista celor mai mari 10 potentiali cumparatori cuprinde sase companii nord-americane, trei europene si una chineza. Acestia au facut in medie 11 tranzactii in ultimii cinci ani. Toti acestia au fost evaluati in functie de „ratingul de cumparator”, un indicator al capacitatii lor financiare si operationale de a achizitiona alti furnizori, precum si pentru „atitudinea de cumparator”, o evaluare a disponibilitatii acestora de a face achizitii.