Camera de Comerț Austriacă apreciază că industria de transport și logistică din această țară se confruntă cu lipsa de pe piață a unui număr de până la 8.000 de șoferi de camioane, iar lipsa de personal se va agrava și mai mult. Din cei aproximativ 100.000 de șoferi profesioniști care lucrează actualmente în Austria, 20% se vor pensiona în următorii 10 ani, a explicat WKÖ.
„În Stiria Superioară există deja camioane imobilizate, deoarece există o lipsă de personal”, a declarat președintele grupului specializat în transportul de mărfuri din Stiria WKÖ, Peter Fahrner, pentru „Kleine Zeitung”. Acolo este vorba în primul rând de transporturile de lemn, care sunt deosebit de provocatoare. Horst Schachner, președintele sindicatului Vida, crede că un element cheie pentru a face munca de șofer mai atractivă pentru următoarea generație este reducerea orelor de lucru.
Cu toate acestea, Camera de Comerț nu a fost de acord: „Avem deja prea puțini oameni care fac această activitate”, a contestat Alexander Klacska, președintele diviziei federale de transport și trafic a Camerei Economice Federale austriece. „Cine ar trebui să-i aprovizioneze pe oameni cu bunuri de zi cu zi atunci când programul de lucru este redus?” Potrivit Klacska, reducerea programului de lucru ar fi exact abordarea greșită și, dimpotrivă, ar exacerba problema.
Mai degrabă, este vorba despre adresarea unor noi grupuri țintă, cum ar fi mai multe femei. De asemenea, Klacska a militat pentru un permis de conducere a camionului de la vârsta de 17 ani. „Pentru a combate lipsa de muncitori calificați, trebuie să ajungem la tineri cât mai devreme posibil, și anume de preferință atunci când decid asupra unei ucenicii.”