Pachetul UE FitFor55, care propune schimbări de natură să reducă emisiile de CO2 în următorii ani, va lovi și industria de transport, estimează reprezentanții asociației poloneze de transport și logistic TLP, deoarece este prea devreme pentru vehicule electrice sau pe hidrogen.
Green New Deal, la care lucrează în prezent Comisia Europeană, vizează reducerea impactului negativ asupra mediului al industriei și al transportului rutier, iar în practică această tendință globală prepune că beneficiarii încep să fie interesați de amprenta de carbon a furnizorilor lor de servicii. Responsabilitatea corporativă socio-ecologică va avea impact și asupra desfășurării activităților economice. Băncile primesc linii directoare clare pentru a crește finanțarea investițiilor care se străduiesc să protejeze mediul și un element din evaluarea unei companii în vederea acordării unui credit și mai ales a stabilirii condițiilor de creditare va modul în care afectează acea afacere mediul – adică investițiile care vor duce la o amprentă mai mică de carbon vor beneficia de o finanțare mai ieftină.
TLP mai este de părere că în prezent până și băncile au dificultăți în a prezice modul în care va afecta piața transporturilor tranziția spre o economie mai verde. Totul depinde de ce tehnologii vor câștiga și vor domina piața de profil în perioada următoare. De aceea, consideră reprezentanții asociației, este important ca statul să faciliteze această transformare prin acordarea de subvenții sau scutiri de taxe celor care plătesc în plus pentru a cumpăra vehicule mai verzi, cu tehnologii noi, care costă mult mai mult decât cele tradiționale diesel. Și mai este nevoie și de fonduri europene sau naționale pentru a sprijini astfel de investiții.