Bugetul Ministerului de Transport din Spania pentru 2021 a crescut cu 53% față de anii anteriori, în special datorită mecanismului de Recuperare și Reziliență din fonduri UE – așa cum informează federația transportatorilor FENADISMER – ajungând la 16,6 miliarde de euro, din care aproape cinci miliarde de euro sunt fonduri europene.
Dar creșterea nu se vede și în ajutorul acordat de obicei transportatorilor rutieri de către minister, mai ales pentru schema destinată retragerii din activitate a șoferilor mai în vârstă și pentru trainingul conducătorilor auto – singurele despre care există informații publice – care au rămas practic neschimbate comparativ cu anii anteriori.
De altă parte, ca o noutate, bugetul pentru transport din acest an a inclus două noi măsuri principale pentru susținerea acestui sector de activitate: pe de o parte, o linie de ajutor de 100 de milioane de euro destinată promovării digitalizării sectorului de transport de mărfuri prin diversele sale moduri și, pe de altă parte, o linie de 400 de milioane de euro pentru înnoirea flotei de transport, astfel încât să se evite excluderea operatorilor din planul Renove promovat de Ministerul Industriei și planul Moves promovat de ministerul Tranziției Ecologice.
Totuși, este surprinzător că până acum asociațiile transportatorilor nu au fost informate în legătură cu momentul în care aceste două linii atât de așteptate vor fi lansate, deși mai sunt doar trei luni până la final de an. Și asta contrastează cu agilitatea cu care ministerul a alocat un miliard de euro consiliilor orășenești, pentru înnoirea flotelor de transport public și digitalizarea mobilității.