Rețeaua feroviară este învechită și are nevoie de extindere și de electrificare acolo unde încă nu este electrificată, și ea contribuie cu aproape 30% la transportul de mărfuri din țara noastră. Una dintre caracteristicile specifice ale României este importanța transportului fluvial, care asigură și el ape 30% din transportul țării, atât național, cât și internațional, mai ales pentru schimburile comerciale cu vecinii din centrul și estul Europei.
Evoluția modurilor de transport din România
2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
Rutier | 37,2% | 39,4% | 40,3% | 40,8% | 38,0% | 40,3% | 42,% | 44,0% | 45,0% |
Feroviar | 35,4% | 31,4% | 30,7% | 30,2% | 31,6% | 30,3% | 30,2% | 28,9% | 26,8% |
Căi navigabile | 27,4% | 29,2% | 29,0% | 29,0% | 30,4% | 29,4% | 27,4% | 27,1% | 28,1% |