Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anita cere autostrăzi fără taxă pentru camioanele cu GNL

Creșterea costurilor suportate de companiile de transport rutier de mărfuri ating cote „nesustenabile”, ceea ce îngrijorează companiile. Asta a declarat asociația Anita, care scoate în evidență scumpirile la combustibil, AdBlue, dar și „discriminarea inacceptabilă” pe Green Pass și deficitul de șoferi. Fenomene care „riscă să pună în genunchi sectorul transporturilor și odată cu acesta sistemul de producție și distribuție al țării, precum și eliminarea avantajelor asociate redresării și extinderii PIB-ului și procesului legat de tranzițiile energetice și de mediu”.

Concret, explică asociația, motorina s-a scumpit cu aproximativ 25%, iar AdBlue s-a dublat în ultimele două săptămâni, ajungând la 500 de euro pe tonă. La acestea se adaugă și creșterea prețului gazelor naturale lichefiate, care s-a dublat cu mult în câteva săptămâni. Și tocmai pentru camioanele cu LNG, asociația cere scutirea de taxe de autostradă, măsură deja implementată în Germania.

Anita intervine și asupra deficitului de materii prime, care provoacă întârzieri în producția și livrările de vehicule comerciale. Asociația a semnat un acord comun cu Unatras, Anfia, Federauto și Unrae pentru a solicita ministerelor Transporturilor și Infrastructurii, Finanțelor și Mediului prelungirea cu 6 luni a termenului de achiziție și livrare a bunurilor de capital care beneficiază de subvenții de stat și care în prezent este 31 decembrie 2021, și o refinanțare a aceluiași credit fiscal la 12%.

Articole similare

Ad