Din primăvara lui 2022, clienții Daimler din Marea Britanie și Germania vor putea face plăți folosind un senzor de amprentă din mașină, funcționalitate care urmează să fie introdusă și pe alte piețe europene. Achizițiile pot fi apoi făcute direct prin unitatea principală a mașinii sau MBUX. Se așteaptă ca ulterior soluția să devină disponibilă și pe alte piețe la nivel global.
În urma unui nou parteneriat tehnologic la nivel global între Daimler Mobility și Visa, Daimler va oferi plăți „native” în mașină, se arată într-un comunicat. Datorită serviciului Visa’s Delegated Authentication, vehiculul însuși devine un dispozitiv de plată care permite autentificarea biometrică, ceea ce înseamnă că introducerea parolelor sau necesitatea folosirii dispozitivelor mobile pentru autentificarea plăților ar putea deveni în curând o chestiune de domeniul trecutului.
Primii care se vor bucura de noua tehnologie din 2022 vor fi clienții Daimler din Marea Britanie și Germania. Aceștia vor putea face face cumpărături direct prin unitatea principală a mașinii sau MBUX, urmând ca plățile să se facă folosind un senzor de amprentă din mașină. Funcționalitatea urmează să fie introdusă și pe alte piețe europene, apoi la nivel global.
Plățile digitale realizate prin intermediul mașinii au devenit un aspect intrinsec al unei experiențe de lux oferită consumatorului. De exemplu, platforma globală de plăți a Daimler Mobility, numită Mercedes pay, le permite clienților să cumpere direct de la bordul mașinii bunuri și servicii, inclusiv serviciile Mercedes me, precum și să plătească pentru combustibil sau parcare.
„Suntem încântați să lansăm prima soluție nativă de plăți la bordul mașinii împreună cu partenerul nostru Daimler Mobility. Nu e întâmplător faptul că atât proiectul pilot, cât și acțiunile inițiale de lansare au loc în Europa, un centru al inovației la nivel mondial în zona plăților și în industria auto”, a declarat Antony Cahill, Director General adjunct și responsabil pentru piețele europene în cadrul Visa.
„Mercedes Pay este centrul nostru de competență în plăți auto, prin care oferim consumatorilor din întreaga lume servicii digitale perfect integrate în ecosistemul Mercedes-Benz. În parteneriat cu Visa, Daimler își propune să ofere soluții native de plăți la bordul mașinii care răspund cerinţelor de autentificare prin doi factori într-un mod sigur și ușor de folosit”, a declarat Franz Reiner, Director General, Daimler Mobility.
Tehnologia din spatele comerțului digital la bordul mașinii
Mercedes pay este o componentă a strategiei de mobilitate și digitalizare a Daimler și un segment de business al Daimler Mobility. Daimler va fi prima companie auto din lume care integrează Visa Cloud Token Framework în vehiculele sale. Visa Cloud Token Framework este o tehnologie de securitate bazată pe cloud care permite mai multă flexibilitate pe o varietate de dispozitive, deoarece Visa Cloud Tokens protejează și elimină informațiile confidențiale privind plata prin transformarea datelor în token-uri și stocarea lor în siguranță. Tehnologia permite, de asemenea, interconectarea mai multor dispozitive în interiorul mașinii și în afara ei, care sunt apoi integrate cu datele contului bancar al utilizatorului. Acest lucru îmbunătățește considerabil experiența de plată, întrucât consumatorul nu mai trebuie să introducă datele cardului pentru a face o achiziție sau să treacă de la un dispozitiv la altul pentru a autentifica plățile. Soluția va fi folosită pentru a iniția autentificarea cu doi factori.
În următorii doi ani se estimează că numărul de mașini conectate va crește la peste 352 de milioane în întreaga lume, iar volumul total al plăților din mașină va ajunge la aproximativ 86 miliarde de dolari până în 2025.
Tendințele de mobilitate la nivel global precum automobilele electrice, car sharing, vehiculele autonome și mașinile conectate determină creșterea cererii de modalități de plată inovatoare la bordul mașinii. În prezent, pentru achiziția de servicii auto șoferul este nevoit de multe ori să se înregistreze pe un dispozitiv separat pentru a accesa o aplicație sau un website.