Pe 16 noiembrie a fost aprobat în Consiliul de Miniștri din Spania Decretul Regal care prevede acordarea de ajutoare pentru transformarea flotelor de transport rutier de mărfuri și călători, introducerea tehnologiilor alternative de propulsie și a vehiculelor cu energii alternative, încurajarea decarbonizării și reducerea emisiilor poluante.
Suma inițială este de 174 de milioane de euro, cu posibilitate de extindere până la 400 de milioane de euro în anii următori, va fi gestionată de Comunitățile Autonome din Spania prin propriile lor apeluri și va fi folosită pentru a finanța diverse investiții eligibile ale companiilor sau lucrătorilor independenți, printre care casarea vehiculelor vechi, achiziționarea de vehicule cu energii alternative, transformarea actualelor motoare diesel și achiziția de semiremorci pentru intermodal.
Dar, în ciuda faptului că obiectivul acestui ajutor este de a reduce poluarea din transportul rutier prin folosirea de vehicule cu emisii reduse de carbon, guvernul nu a prevăzut că ajutorul se acordă și pentru achiziția de camioane diesel de ultimă generație sau pentru achiziția de camioane pe LNG sau CNG, așa cum se face în alte țări europene. Asta în timp ce achiziția de autobuze pe gaz este finanțată, ceea ce este de neînțeles în opinia asociațiilor spaniole ale transportatorilor de marfă.
Linia de achiziționare a vehiculelor noi mai puțin poluante, cu energii alternative cu emisii scăzute de CO2, prevede o valoare a ajutorului stabilită în funcție de categoria vehiculului, de tehnologia de motorizare electrică, hibridă, pe hidrogen ș.a.) și de tipul de beneficiar, iar ajutorul este acordat și pentru vehicule care de fapt nu există acum pe piață, cum sunt camioanele pe hidrogen.