CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) a publicat recent analiza sa anuală referitoare la costurile de transport din această țară, din care reiese că ele au crescut în 2021 cu o medie de 5,2% și vor continua să crească și în 2022 inclusiv datorită creșterii costurilor cu șoferii.
La momentul realizării studiului în Franța nu se terminaseră negocierile salariale și, din această cauză, CNR a făcut previziunile referitoare la costurile sociale (cu șoferii și cu personalul de la birouri) pornind de la două scenarii ale evoluției remunerațiilor: o ipoteză moderată (ce prevede costuri mai mari în funcție de creșterea salariului minim din Franța, la care se adaugă o mărire de 3,3% pentru salarii și indemnizații de deplasare, nu și pentru prime; dar experții din transportul rutier de mărfuri cred că această ipoteză nu este realistă) și o ipoteză radicală (care prevede o creștere mai mare a costurilor cu personalul, din cauza creșterii tuturor costurilor și a crizei de șoferi; în elaborarea acestei ipoteze CNR ține cont și de un proiect de lege pe 2022 care prevede o creștere de 5,2% a salariului mediu din toate ramurile economiei, în afară de agricultură).
Mulți parametri aplicabili contribuțiilor angajatorului nu sunt cunoscuți încă definitiv, dar ce se știe este că în 2020 se vor menține contribuțiile sociale ale angajatorilor din 2021. Trebuie ținut cont de faptul că previziunile pentru anul viitor referitoare la costurile sociale au efect nu numai asupra costurilor cu șoferii, ci și asupra costurilor de întreținere și a celor administrative ale firmelor de transport.