Experții din supply chain și logistică din Germania spun că introducerea regulii 2G pentru mare parte din sectorul de retail va da un boost masiv e-commerce-ului în perioada livrărilor de Crăciun.
„Cu siguranță vor exista noi schimbări în vânzări către tranzacționarea online”, a declarat Stefan Hertel de la Asociația Germană de Retail (HDE) în cadrul unei reuniuni pe această temă la Berlin. Potrivit regulamentului 2G, doar persoanele vaccinate și care au trecut prin boală au acces în magazine. Magazinele cu nevoi zilnice, cum ar fi supermarketurile, magazinele alimentare și farmaciile, sunt exceptate de la înăsprirea regulilor Corona.
Pentru Amazon, Zalando & Co., creșterea așteptată a cererii este cu siguranță o provocare, având în vedere volumele deja mari din perioada de Black Friday, dar retailerii online sunt încrezători că vor putea face față creșterilor. Potrivit unui purtător de cuvânt al retailerului Zalando, capacitățile logistice sunt proiectate în așa fel încât să poată fi satisfăcută cererea potențială în creștere. Întrebați despre posibilele întârzieri la livrare, reprezentanții Amazon au subliniat că retailerul a cheltuit deja aproximativ 15 miliarde de dolari la nivel internațional pentru a face față provocărilor pandemiei.
Totodată, directorul general al Asociației Federale de Transport și Logistică de Marfă (DSLV), Frank Huster, a declarat industria poate face față unor astfel de situații, exemplificând cu perioada de Black Friday, atunci când volumul transporturilor s-a triplat.