Ca de fiecare dată, competiția „Cel mai eficient operator de transport cu capital românesc“ este dominată de nume grele, companii cu experiență, care au o prezență constantă în Topul Tranzit.
Concursul se bazează pe calcule matematice, factorii subiectivi, pe care îi putem face în urma interviurilor anuale cu fiecare finalist, fiind legați de aprecierea personală referitoare la proveniența cifrelor. Cu alte cuvinte dacă au fost realizate din transport sau alte activități. Se punctează foarte mult creșterea anuală, dar ținem cont și de active, angajați, investiții, profit și volume versus grad de îndatorare etc.
Filip SRL din Arad, Internațional Lazăr Company și Dianthus Company din Argeș, alături de Total NSA din Sibiu. Aceste nume binecunoscute Dvs. au fost și anul acesta prezente printre finaliste. Departajarea a fost una foarte grea în contextul anului pandemic. Spre deosebire de alți ani, cifrele au fost date peste cap de starea de urgență și nu numai. A fost un an în care multe firme au avut camioanele trase pe dreapta, ceea ce a însemnat că a trebuit să se bazeze inclusiv pe vânzarea de active sau pe ajutoarele primite de la Guvern pentru șomaj tehnic sau prima de reinserție a șoferilor după starea de urgență, ceea ce a ajutat la profit, dar evident că cifra de afaceri a scăzut. Și cum aproape toți cei 4 nominalizați constant printre finaliști se bazează pe cifrele realizate de industria automotive, impactul pe cifre a fost și mai greu de gestionat, astfel că și analiza financiară făcută de Tranzit a fost mult mai greu de făcut.
„A fost un an greu, iar revista Tranzit a fost mereu alături de noi în această perioadă grea. Mulțumim pentru nominalizare“ – Filip Miuțescu, CEO Filip SRL.
„Într-adevăr 2020 nu a fost un an foarte bun pentru transport. Internațional Lazar a compensat și cu alte activități – logistică, exploatarea minieră etc. Sperăm ca din 2022 să începem să creștem și partea de transport“ – Nicoleta Vasile, Internațional Lazăr Company.
„Și pentru noi a fost un an foarte greu. Am avut trei luni de zile în care am funcționat doar cu 30% din camioane, după care am luat măsuri efective de reducere a costurilor, cu asigurări, cu tot ce s-a putut, ceea ce ne-a permis o revigorare în a doua jumătate a anului, când am reușit să facem și profit“ – Dan Niculescu, Director Comercial Dianthus Company.
„Total NSA a rămas cumva constant, dar nu pot să zic că nu a fost un an greu și că nu am fost afectați de pandemie. Din greu mergem parcă în mai greu, sunt vremuri provocatoare.“ – Răzvan Stoica, Manager Transport Total NSA.