Coaliția de guvernare din Olanda declară că industria de transport și logistică este foarte importantă pentru economia țării, iar asociația TLN salută această declarație, dar arată că interesul nu se vede și în planurile de investiții. Guvernul alocă sume mari de bani pentru diverse probleme cu care se confruntă Olanda, dar este multă nesiguranță în ceea ce privește investițiile necesare pentru a rezolva problema blocajelor de pe șosele și pentru a face ca logistica să fie mai sustenabilă.
Pe de altă parte, o veste bună este aceea că executivul ține cont de avertismentele repetate cu privire la deficitele bugetare mari, structurale, pentru gestionarea și întreținerea infrastructurii și anunță o investiție de 1,25 de miliarde de euro pe an pentru gestionarea și întreținerea infrastructurii, în concordanță cu nevoile bugetare ale Rijkswaterstaat (Directoratul General pentru Lucrări Publice și Managementul Apelor).
Pentru ca Olanda să rămână mobilă și accesibilă, TLN și Alianța pentru Mobilitate au cerut de mai multe prin anul trecut trei miliarde de euro în plus pentru investiții în infrastructură nouă. Guvernul vrea să construiască 900.000 de case până în 2030, ceea ce va duce la o creștere inevitabilă a numărului de mijloace de transport. Iar studiile arată că, și fără aceste case noi, aglomerația în trafic va ajunge din nou în 2025 la nivelul de dinainte de pandemie.
În plus, odată cu introducerea unei taxe de drum, guvernul olandez face un pas important spre reducerea presiunii asupra mobilității, iar TLN apreciază că este un pas logic și esențial spre introducerea taxei/km pentru camioane, posibil din 2016. Fondurile provenite de aici se vor întoarce în infrastructură, astfel încât transportul să devină mai sustenabil în anii viitori.
În ceea ce privește investițiile necesare pentru realizarea infrastructurii de alimentare cu energie electrică a vehiculelor, astfel încât să apară din 2025 zone verzi în orașele olandeze, acestea trebuie îndreptate spre întărirea rețelei actuale. Iar TLN este mulțumită că guvernul are intenții și în acest domeniu, dar critică faptul că deocamdată nu se știe cât de mult dorește să investească, deci așteaptă cât de curând planuri concrete.