Un control al VOSA (organismul de control al Marii Britanii) a descoperit ca din arhiva inregistrarilor aparatului tahograf pe un an la doua companii britanice lipseau 35.000 de kilometri. Falsurile au fost constatate la o flota de 10 vehicule, ale caror soferii aveau mai multe metode de a intrerupe inregistrarile aparatelor tahograf in functie de tipul acestora, analog sau digital.
Una din companii nu avea licenta pentru activitatea pe care o desfasura, respectiv transport de peste si produse congelate.
In plus, patronii celor doua companii, care sunt sot si sotie le spuneau soferilor ca trebuie sa procedeze astfel pentru a-si pastra locurile de munca. Metoda prin care faceau concurenta neloiala celorlalte companii cu pretul unor soferi obositi si prin punerea in pericol a celorlalti participanti la trafic.
Pentru aceste fapte, patronul si administratorul celor doua companii au fost gasiti vinovati pentru conspiratie la falsificarea inregistrarilor tahograf si au primit cate 2 ani si, respectiv 18 luni de inchisoare. In plus, administratorul companiilor a primit si interdictia de a profesa cinci ani pe aceeasi pozitie.
Cu exceptia a doi soferi, toti au pledat vinovati si au primit condamnari intre patru si opt luni. Ceilalti doi soferi au fost gasiti vinovati de instanta dupa un proces de doua saptamani si au fost inchisi pentru sase si, respectiv, opt luni.
Cazurile de acest gen sunt unele din cele mai grave infractiuni, in care firma isi poate pierde buna reputatie, in special atunci cand se dovedeste ca managerul companiei cunoaste situatia si nu ia masurile necesare pentru remedierea acesteia. In plus, compania isi poate pierde si licenta de transport.
Lipsa unor kilometri din inregistrarile aparatului tahograf si incapacitatea de a pastra corect inregistrarile poate face ca si inregistrarile ramase sa fie false deoarece nu reflecta realitatea.