In perioada imediat urmatoare reprezentantii APTE 2002 si F.T.EUROPA, se vor intalni cu toate asociatiile patronale din domeniul transporturilor, pentru a stabili impreuna un front comun de lucru privind problemele din transporturi si impactul negativ prin majorarea accizei la carburanti cu 7 eurocenti.
„Propunem inaintarea unei scrisori catre Ministerul Finantelor si cel al Industriilor in care vom explica situatia reala! Suntem convinsi ca acestia sunt rupti de realitate in ceea ce priveste domeniul transporturi si mai ales care vor fi pierderile pentru statul roman prin alimentarea cu carburanti din tarile vecine“, se arata intr-un comunicat APTE 2002.
Tot aici se explica faptul ca majorarea cu sapte eurocenti, un transportator cu o medie de 25 de autocamioane pierde lunar minim 10.000 de euro daca nu apeleaza la variante ajutatoare si anume alimentarea cu motorina si ad-blue din statele vecine din EU, de unde primesc inapoi prin firmele specializate in recuperari de TVA extern si acciza la fiecare 1.000 litri de motorina alimentata, intre 120-140 euro. State ca Austria, Slovenia, Olanda, Franta, Luxemburg si altele unde si pretul este foarte bun si calitatea superioara, stiu sa atraga consumatorii prin diferite reduceri pentru cantitati mari alimentate si returnare partiala a accizei incasate.
Solutiile gasite de catre APTE 2002 sunt renuntarea la masura majorarii accizului la carburanti cu sapte eurocenti/litru sau returnarea unei sume de 130 euro / 1.000litri carburant alimentat.
„In cazul in care Guvernul nu va tine cont de propuneriile prezentate de catre asociatiile din domeniul transporturi, ne rezervam dreptul de a inceta activitatea prin blocarea tuturor transporturilor de marfa, precum si alte actiuni stabilite impreuna cu membri nostri“, afirma Dorin Pop, vicepresedinte APTE 2002.