Nu mai putin de 65.000 de turisti straini au vizitat Romania in 2013 prin intermediul Danubius Travel, tour operatorul grupului Eurolines specializat pe incoming, dovada a faptului ca in ciuda problemelor legate de infrastructura rutiera sau de accesul greoi catre anumite obiective turistice de interes major, cum ar fi Delta Dunarii, dar si litoralul Marii Negre, exista interes pentru tara noastra.
Cifra de afaceri a Danubius a crescut astfel cu 40% in anul trecut fata de cel precedent, iar pentru 2014 compania estimeaza ca va intermedia vizita in Romania a aproximativ 100.000 de persoane.
„Cresterea numarului de turisti pe incoming a avut la baza doi factori importanti. Primul il constituie cresterea interesului strainilor pentru croazierele pe Marea Neagra, coroborat cu cosmetizarea portului Constanta si o campanie benefica de promovare a Romaniei in circuitele operatorilor navali internationali de renume. Al doilea il reprezinta promovarea tarii noastre ca destinatie turistica pe retelele on-line, foarte utilizate in special pentru achizitia de pachete hoteliere. Practic, se vad efectele investitiilor facute in aceasta directie in ultimii ani“, a explicat Ciprian Popescu, director Danubius Travel.
Cheia pentru cresterea numarului de turisti straini in Romania ramane continuarea campaniilor de promovare. Pentru ca sunt multe locuri frumoase in lume, care sunt vizitate de foarte multi turisti in fiecare an pentru ca au dobandit notorietate. Cel mai important insa, pe langa promovarea in scop strict turistic, avem nevoie de o campanie de tara, care sa imbunatateasca imaginea Romaniei in exterior, a subliniat Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines Romania.