România a lansat un nou atac împotriva măsurii întoarcerii camioanelor la 8 săptămâni în ţara de înmatriculare, prevedere – parte a Pachetului Mobilitate – ce va intra în vigoare în februarie 2022.
Pe lângă acţiunile în anulare deschise la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), care sunt mai anevoioase şi cu o proiecţie de timp mai îndelungată pentru finalizare, mai multe state au depus şi cereri în suspendare. Este şi cazul României, care a atacat în suspendare măsura întoarcerii camioanelor la CJUE, argumentul fiind de natură procedurală.
Ţara noastră solicită Comisiei Europene să pună în aplicare ceea ce şi-a asumat iniţial şi anume să suspende această prevedere dacă studiile de specialitate confirmă un impact semnificativ asupra creşterii poluării la nivelul Uniunii. CE nu a făcut public oficial rezultatele studiului comandat în acest sens, însă România a depus la dosar rezultatele studiului KPMG, comandat de UNTRR, care arată clar faptul că măsura întoarcerii camioanelor la 8 săptămâni în ţara de înmatriculare va avea un efect negativ din punct de vedere al poluării.
Acţiunea în suspendare depusă de Lituania se pare că a fost respinsă. Rămâne de văzut dacă alte state, inclusiv ţara noastră, vor avea mai mult succes.