Noul Deepway Xingtu, un camion de transport greu electric și autonom, este o privire asupra viitorului posibil al transportului de mărfuri – și produsul unui parteneriat improbabil între o casă italiană de design auto și un portal gigant chinez.
Noua “mașinărie” care poate rivaliza cu Tesla tocmai a fost lansată în China de noul start-up de vehicule comerciale DeepWay, înființat în 2020 ca un joint venture între gigantul internetului Baidu – practic răspunsul Chinei atât la Google, cât și la Amazon – și firma de tehnologie Lionbridge. Dar, în timp ce tehnologia este în întregime chinezească, designul provine de la casa de design Pininfarina.
Camionul este echipat cu 11 camere la bord, un detector cu infraroșu, radare cu unde milimetrice și un senzor LiDar, toate rulând pe software-ul Apollo dezvoltat de Baidu. DeepWay susține că aparatul are capacități de detectare ultra-lungi de peste 1 km (0,64 mile), oferindu-i capacitatea de a oferi ceea ce firma susține că este „conducere autonomă de la un capăt la celălalt” pe autostrăzile chineze.
Yunpeng Wang, șeful Baidu, a spus că „această nouă generație de vehicule nu este în niciun caz doar un camion modificat, ci este un camion robot”.
Styling-ul lui Xingtu a fost realizat de Pininfarina Shanghai, filiala chineză a casei italiene de design. Pininfarina a fost înființată în 1930 și a semnat modele precum Ferrari 250, Ferrari, Alfa Romeo Spider și Peugeot 405. În timp ce acele mașini s-au concentrat în mare parte pe stil, accentul la Xingtu este pe rafinarea aerodinamicii care maximizează eficiența camionului.
Pininfarina susține că Xingtu are un coeficient de rezistență la vânt la fel de scăzut la 0,35 cd, ceea ce ajută la reducerea consumului total de energie. Aparatul folosește un acumulator de 450 kWh, iar firma susține că, atunci când transportă o încărcătură completă de 49 de tone, poate parcurge până la 186 de mile cu o singură încărcare. Firma lucrează la tehnologia de schimbare rapidă a bateriilor, care le va permite șoferilor de marfă să schimbe bateriile în doar 6 minute la stații speciale de pe marginea drumului.
Interiorul cabinei prezintă, de asemenea, un nou aspect pentru a reflecta capabilitățile autonome intenționate ale mașinii. Pininfarina numește spațiul o „cabină de locuit inteligentă”, cu spații separate de conducere, de lucru și de locuit. Există un ecran tactil mare de infotainment, un scaun mare și lung și paturi.
Nu există însă informații despre când va fi lansat DeepWay Xingtu sau dacă există planuri ca acesta să fie vândut și în afara Chinei.