După cum a raportat Oficiul Federal pentru Transport de Mărfuri (BAG) și Oficiul Federal de Statistică (Destatis), kilometrajul autocamioanelor cu cel puțin patru axe pe autostrăzile germane a crescut cu 1,4% în decembrie 2021 față de noiembrie 2021, ajustat calendaristic și sezonier. Comparativ cu decembrie 2020, indicele de taxare a camioanelor a scăzut însă cu 0,2%. Indicele a fost astfel cu 4,6% peste nivelul de dinaintea crizei Corona, utilizând ca etalon media anuală dinainte de criză (martie 2019-februarie 2020).
Renania-Palatinat – cea mai mare creștere față de luna precedentă
Începând cu luna de raportare octombrie 2021, indicii de kilometraj de taxare pentru camioane au fost, de asemenea, disponibili pentru statele federale. Cea mai mare creștere – cu 5,8% față de luna precedentă – s-a înregistrat în Renania-Palatinat. La Berlin, în schimb, a fost observată cea mai mare scădere (-4,1%) față de luna precedentă.
Indicii pentru statele federale sunt publicați lunar, concomitent cu indicele de kilometraj de taxare a camioanelor pentru Germania, pe site-ul Oficiului Federal de Statistică. Publicația „Indice de kilometraj de taxare pentru camioane pentru statele federale: kilometraj regional și activitate industrială” oferă informații de bază inițiale cu privire la clasificarea rezultatelor statelor federale.
Aceasta subliniază, de asemenea, relația dintre indicele kilometrajului de taxare a camioanelor și indicele cifrei de afaceri din sectorul de producție pe fondul structurilor economice din statele federale individuale. Analizele din țările mai industrializate au arătat o legătură clară între kilometrajul regional de taxare a camioanelor și vânzările regionale din sectorul de producție. În orașele-stat și statele federale mai puțin industrializate, însă, corelația este mai slabă.
În același timp, BAG utilizează indicele de kilometraj al taxei pentru camioane, care este diferențiat în funcție de stat federal, pentru a mapa și analiza efectele traficului.