Obligată de UE prin prisma Pachetului Mobilitate 1 să modifice legislația privind sancțiunile acordate firmelor de transport, România va regândi strategia de control a ISCTR, a declarat Marius Alban, specialist Direcția de Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, în cadrul webinar-ului organizat de Tranzit pe problema Pachetului de Mobilitate și a Directivei Detașării.
Legislația privind Pachetul Mobilitate 1 va fi transpusă unitar, la nivelul statelor membre, care încă lucrează la proiecte pentru a fi gata pe 2 februarie. Din păcate, sunt prea puține aspecte lăsate lalatitudinea statului membru, în special aplicarea unor cerințe suplimentare legate de sediul operatorului, ceea ce nu este cazul contestării din perspectiva României, dar și aspecte care țin de partea de control, modificarea Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012. „Vom regândi puțin strategia de control a ISCTR și felul de a face control în trafic, cu axare pe controlul la sediu și pe operatorii care, într-adevăr prezintă un risc în piață. Deci nu mai facem controale cum vrem și când vrem, control la sediu – regula, control în trafic – unde e cazul și bazat pe sistemul de management al riscului. Vom regândi și modul de întocmire a proceselor verbale în momentul în care vom modifica HG 69 01/02/2012, privind cadrul sancționator, tot din perspectiva unui control mai coerent și mai fluid“, a declarat Marius Alban în cadrul webinar-ului organizat de Tranzit, miercuri, 26 ianurie, pe problema Pachetului de Mobilitate și a Directivei Detașării.
La webinarul Tranzit au mai participat, printre alții, Roxana Ilie (UNTRR) și Sebastien Schmitt (Move Expert).