Ca parte a proiectului de cercetare GAIA-X, Ministerul Federal German al Economiei i-a dat Krone sarcina de a dezvolta un concept care să optimizeze fluxul de mărfuri prin folosirea inteligentă a datelor.
Proiectul european major GAIA-X, care se estimează să se încheie la final de 2024, și-a stabilit ca scop să unifice mediul de afaceri, instituțiile de cercetare și administrațiile din Europa într-o infrastructură de date puternică și sigură, pentru a le oferi firmelor europene o alternativă la furnizorii de cloud de peste ocean și pentru a dezvolta capacitățile necesare traficului de date pentru proiecte majore, cum ar fi condusul autonom.
Una dintre cele 10 zone tematice ale GAIA-X este dedicată sectorului mobilității, care trece prin transformări majore din cauza schimbărilor climatice și a crizei de resurse. Pentru a face ca transportul de mărfuri să fie mai eficient și mai prietenos cu mediul prin controlul inteligent al comenzilor, estimări corecte ale timpilor de sosire la destinație și management inteligent al capacității de transport, operatorii de flote sunt implicați în conceperea unui vehicul inovator, astfel încât viitoarea generație de utilitare grele să fie aliniată direct cu cerințele din domeniu.
În cadrul acestui proiect se vor realiza în primul rând interviuri cu actori de pe piața de transport, iar punctele lor de vedere vor sta la baza tuturor dezvoltărilor pe care le va aduce GAIA-X.
Reprezentanții Krone văd un potențial enorm în acest proiect, mai ales că tehnologiile telematice se folosesc deja pentru a înregistra și oferi poziția vehiculelor, mesajele de la sistemul de frânare sau temperaturile din spațiul de marfă al cutiei mobile sau al semiremorcii. Proiectul va garanta în plus faptul că serviciile telematice viitoare vor trece cu mult de funcțiile deja cunoscute, ca ETA (momentul estimat al sosirii), managementul rutei, controlul ușilor sau al statusului cuplării, pentru a crește și mai mult calitatea și eficiența transportului și a managementului flotei.
Ministerul Federal al Economiei și Krone participă fiecare cu 1,6 milioane de euro la bugetul acestui studiu.
Krone este singurul producător german de vehicule comerciale care ia parte la proiect.