DP World va investi într-o rețea națională de terminale multimodale cu acces rapid la autostradă și cale ferată, inclusiv la Dunăre. Primul proiect se construiește deja lângă Aiud, în parcul logistic Decea, și va fi operațional în prima parte din 2023. Terminalul multimodal va putea acomoda un tranzit de 100.000 de unități pe an.
Investiția DP World de la Aiud se întinde pe 8 hectare, din care două treimi va reprezenta suprafață de depozitare. Conectivitatea va fi realizată nu doar cu Portul Constanța, ci și cu Europa de Vest, fie pe cale rutieră, fie pe coridor feroviar electrificat. La finalul lucrărilor, investitorul din Dubai va deveni proprietar. „Pe lângă cele 8 ha alocate terminalului, mai există 18 ha unde sunt planificate a fi deschide depozite logistice de către dezvoltator pentru terți clienți. Noi suntem clientul ancoră”, a declarat Cosmin Cârstea, CEO DP World Constanța, pentru revista Tranzit.
Centru de distribuție regional
Atunci când va deveni operațional, noul terminal DP World România din Aiud va putea opera un tranzit total de până la 100.000 de unități pe an. Asta pentru că, pe lângă mărfurile care vin în container, aici vor fi operate și tipuri de marfă care pot fi puse pe tren, precum trailere și prelate. „Nu va deservi doar fluxurile de containere, ci și fluxurile de semiremorci, un standard destul de extins în Europa. Va fi un centru de distribuție către și dinspre Europa și către Marea Neagră. Direct din Aiud, din proximitatea importatorilor/exportatorilor sau a retailerilor“, a mai spus Cosmin Cârstea.
Mai multe despre planurile de extindere în zona logistică a DP World în România, precum și despre investițiile portuare în terminalul de containere din Portul Constanța veți putea citi în numărul de Martie al Tranzit LOGISTICA.