
In cadrul Conferintei Tranzit de la Cluj, Marcel Muntean, inspector sef Relatii de munca si Adrian Bujor, sef birou control SSM din cadrul ITM Cluj, au prezentat in fata transportatorilor detalii despre actiunile de control pe linie de SSM, incalcarile constatate in mod frecvent si sanctiunile acestora. Astfel, anul trecut institutia a desfasurat, pe linie de SSM, o campanie la nivel national de informare a angajatorilor si a angajatilor din domeniul transportului, constand in specia de prezentarea de materiale informative.
Apoi, inspectorii de munca au participat la instruirile periodice organizate de catre acesti angajatori „Am incercat sa convocam cati mai multi transportatori, mai ales ca mai tarziu, la finalul anului, doua luni s-au organizat controale in unitatile respective“, a punctat Adrian Bujor, subliniind astfel ca „nu tot ce se intampla la nivel de Inspectia Muncii inseamna control si aplicare de sanctiuni, ci majoritatea actiunilor sunt mai degraba de prevenire.“ Acesta a explicat ca exista o programare anuala a controalelor, dar si controale care se desfasoara ca urmare a sesizarilor si reclamatiilor venite din partea lucratorilor sau a colegilor de breasla. Pe langa acestea, se organizeaza si campanii nationale aleatorii, de controale in trafic. „Inspectorii de munca, impreuna cu Politia si ARR, au oprit in special mijloacele de transport marfa sau de persoane asupra carora s-a efectuat un control sumar in prezenta soferului, mai apoi controalele fiind efectuate si la sediul angajatorului“, a subliniat seful biroului de control SSM Cluj, mentionand ca, intre neconformitatile cel mai des intalnite sunt lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al SSM, neorganizarea activitatii de prevenire si protectie (angajatorii pana in 10 angajati pot sa-si coordoneze singuri aceasta activitate cu conditia sa urmeze minimum un curs de 40 de ore de specialitate, cei cu pana in 50 de angajati trebuie sa isi angajeze un serviciu extern, cei peste 50 trebuie sa aiba angajata o persoana in acest scop, iar cei cu peste 250 de angajati trebuie sa aiba un serviciu intern de prevenire si protectie). De asemenea, s-a constat lipsa acordarii unui echipament de protectie corespunzator conducatorilor auto si neindeplinirea unei serii de masuri organizatorice privind SSM sau a instruirilor adecvate.
Mai multe detalii veti putea citi in numarul urmator al revistei Tranzit.