Războiul din Ucraina face ca transportatorii din Polonia să aibă probleme tot mai mari, deoarece își pierd șoferii, așa cum constată asociația poloneză de transport și logistică TLP. Dacă înainte de invazie în Polonia lucrau circa 105.000 șoferi ucraineni, 25-30% dintre ei deja au făcut cerere de concediu fără plată și s-au întors în țara lor.
Una dintre companiile poloneze care are mulți șoferi din Ucraina are 80% dintre camioane deja pe dreapta, iar transportatorii se așteaptă ca exodul șoferilor să se intensifice. În plus, se pot înăspri formalitățile necesare pentru a conduce în spațiul Schengen, iar pentru prelungirea vizelor operatorii trebuie să meargă la consulatul polonez din țara de origine a șoferului. În cazul Ucrainei s-ar putea introduce facilități, dar pentru Belarus – de unde provine al doilea cel mai mare grup de șoferi care lucrează în Polonia, după Ucraina, adică circa 20.000 de persoane – solicitantul trebuie să se meargă la Minsk pentru viză și, în situația actuală de conflict, întoarcerea în Polonia ar putea fi dificilă.
Pentru a compensa în parte criza și mai mare de șoferi din aceste zile, Polonia a introdus, până pe 2 aprilie, derogări de la timpii de condus, cu condiția să nu se depășească 11 ore pe zi, 60 de ore pe săptămână și 96 de ore pentru două săptămâni consecutive. După o perioadă de condus de 5,5 ore, șoferii trebuie să ia o pauză neîntreruptă de cel puțin 45 de minute. Ei mai au obligația de a menționa în scris, pe foile de la tahograful analog sau pe printurile de la tahograful digital, cazurile în care au folosit derogările de mai sus.