În contextul în care primul deadline privind decarbonizarea (2025) se apropie, iar procentul de camioane electrice sau pe hidrogen este sub 1% în cazul majorității producătorilor (ca să nu spunem că unii nici măcar nu au lansat un prototip electric!), singura soluție pentru a îndeplini țintele impuse în privința emisiilor de carbon este de a oferi tot camioane diesel, însă cu un consum cât mai mic posibil. Acesta este motivul pentru care se lansează noi softuri ce comandă motorul și transmisia și auxiliare menite să reducă setea de motorină a motoarelor. IVECO nu face excepție și, odată cu trecerea la Euro 6 Step E, propune noi motorizări pentru Cursor 13 – de 490 și 530 CP – care, în combinație cu noua axă spate cu reducție simplă și raport de transmisie mai lung, de 2,31:1, reușește să ofere cea mai economică soluție diesel a producătorului italian. Împreună cu o mică îmbunătățire a aerodinamicii – grație unui deflector montat pe stâlpii frontali ai cabinei – și eficientizarea consumatorilor de energie (compresorul de aer, pompa de direcție), economia de combustibil obținută de noua generație revizuită a S-Way ajunge până la 3% față de modelul lansat în 2019. …
Articolul integral mai jos: