Un raport realizat de Ti, Upply și IRU arată că între Anvers sau Rotterdam și Duisburg tarifele de transport au fost relativ constante în ultimul trimestru din 2021, fiind cu 1,5% mai mari atunci când restricțiile legate de Covid-19 și perturbările din lanțul logistic au afectat creșterea economică. Dintr-unul din cele două porturi spre Duisburg s-a ajung la final de 2021 la 479 de euro, iar pe celălalt sens la 435 de euro.
Economia Germaniei a fost în 2021 cu 2% sub nivelul de dinainte de pandemie, conform Destatis, iar PIB a scăzut în ultimul trimestru din 2021 față de perioada similară din 2020 cu 1%, din cauza restricțiilor Covid-19 și a crizei de componente. Exporturile și-au păstrat creșterea în ultimul trimestru din 2021, în ciuda perturbărilor din lanțul logistic, fiind cu 1,7% mai mari în noiembrie față de aceeași lună din 2020, deși aprovizionarea cu materie primă a fost cu 0,2% mai slabă. Tarifele dinspre Duisburg spre porturile Anvers și Rotterdam au crescut cu 1,6% din al treilea în al patrulea trimestru al lui 2021. Germania depinde mult de comerțul mondial, deoarece este unul dintre principalii exportatori ai lumii, mai ales în sectoarele high-tech, farmaceutic și automotive.
Cea mai importantă direcție de transport din UE este între Germania și Olanda, urmată de Germania-Polonia.