Exportatorii și operatorii logistici evită rutele terestre care tranzitează Rusia și Ucraina din rațiuni de securitate și din teama unor dificultăți de plată cauzate de sancțiuni, scrie Bloomberg, care citează cazul companiei Kuehne + Nagel, care se presupune că refuză transportul feroviar din China către Europa, în timp ce alte companii transferă deja containerele pe mare.
De aproape doi ani, expeditorii de marfă au de-a face cu timpi de tranzit mari și tarife de transport mărite, încercând parțial să rezolve această problemă prin relocarea containerelor pe șine, motiv pentru care anul trecut transportul feroviar între China și Europa a marcat o creștere. Tendința a fost întreruptă brusc de războiul din Ucraina și de sancțiunile impuse Rusiei și Belarusului, pe unde trec majoritatea trenurilor de pe ruta eurasiatică, arată trasportoeuropa.it. Mai mult, în articolul publicat de Bloomberg, este citată o declarație a Chinese Securities Times, potrivit căreia numărul containerelor încărcate în trenurile care pleacă din Dalian spre Europa a fost redus semnificativ în martie.
China se confruntă cu un nou lockdown, cea mai afectată zonă fiind Shanghai, acolo unde s-au impus restricții din 21 martie, cu unele zone vizate până la începutul lunii aprilie. Problemele din maritim afectează tot lanțul de aprovizionare, ceea ce va duce, potrivit analiștilor, la noi întârzieri și scumpiri de tarife.