În Spania s-a publicat zilele trecute Decretul Regal care modifică parțial legea ROTT, ce introducea o mai mare dereglementare a sectorului de transport (pe care Curtea Supremă o începuse deja la final de 2020, la solicitarea Comisiei Naționale a Piețelor și Concurenței), prin eliminarea completă, începând cu 5 aprilie, a cerinței legate de vârstă maximă a camioanelor deținute de firmele noi de transport. Modificarea constă în faptul că și transportatorii deja prezenți pe piață și care vor să extindă flota sau să înlocuiască unele mașini mai vechi nu mai trebuie să dovedească vârsta acestora.
Decretul permite și exceptarea de la solicitarea autorizației de transport public pentru vehiculele de marfă de până la 2,5 t, cu condiția ca ele să fie propulsate de energii alternative – pentru celelalte, scutirea este limitată la 2 t, ca până acum.
În aceste condiții, federația FENADISMER crede că este necesar ca guvernul să vină cât mai curând cu o nouă reglementare privind accesul la profesie, care să țină cont de cerințele de ecologie și de profesionalizare, astfel încât să se diminueze impactul transportului asupra mediului și riscul de accidente, mai ales de accidente în care sunt implicate utilitarele ușoare.