Ningbo, al doilea cel mai aglomerat port de containere din China, se află acum în alertă de „cod galben”, după ce au fost confirmate mai multe cazuri de Covid-19. Shanghaiul continuă să fie închis pentru a treia săptămână, ceea ce accentuează blocajul logistic.
Din 11 aprilie, Ningbo a raportat 11 cazuri noi de Covid-19, în timp ce Shanghai a raportat 23.342 de infecții cu Covid-19 doar pe 11 aprilie. La nivel general, China se confruntă cu cel mai grav focar de la începutul pandemiei în Wuhan în decembrie 2019, cu peste 165.000 de cazuri în prezent. Potrivit Woodland Group, companie britanică de logistică, citată de Container News, depozitele din zona portului Beilun din Ningbo sunt pline, deoarece mărfurile din Shanghai sunt deviate acolo.
Într-o notă de informare din 11 aprilie, Maersk Line a spus că mai multe nave vor omite Shanghai și că serviciul său de transport din această zonă va fi afectat în continuare din cauza restricțiilor, dar poate oferi servicii multimodale între Shanghai și orașele din apropiere, prin barje sau pe cale feroviară. Woodland Group a adăugat că portul din Shanghai funcționează normal, însă serviciile de transport rutier din China sunt întrerupte, deoarece șoferii trebuie să fie testați Covid-19, ceea ce reduce capacitatea de transport și duce la creșteri continue de tarif.
Între timp, pe fondul unui nou focar de Covid-19 în Guangzhou, Shekou Container Terminals (SCCT) a suspendat importul de carne și fructe de mare congelate, potrivit unui aviz emis de Hapag-Lloyd, care sugera că expeditorii redirecționează mărfurile către Yantian, China sau Hong. Kong.